Langkau ke kandungan utama

Cerpen: Bangtan Lover's Pt 8


BANGTAN LOVER'S (PART 8)

Kelas berjalan seperti biasa pagi itu.Cik Juwita masuk ke kelas dan memulakan sesi pembelajarannya.Seperti biasa, sebelum memulakan kelas, Cik Juwita akan mengambil kedatangan pelajar.

Cik Juwita: Ok class.Sebelum saya mengajar, saya ada pengumuman penting.Mungkin ada yang sudah tahu.Minggu hadapan, fakulti kolej kita akan akan mengadakan 'Pre-Graduation Night' yang bertemakan Asean Night di Hotel Vistana. Kat sini, saya akan edarkan kad undangan ke majlis itu. Kad undangan di edarkan.
Pelajar 1: Kena bayaran ke Cik Juwita?
Cik Juwita: Kamu kena bayar Rm20.Nanti kamu kutip duit bayaran tu dan serahkan pada saya lepas kelas nanti.
Pelajar 2: Ada aktiviti apa nanti Cik Juwita?
Cik Juwita: Akan ada persembahan,cabutan bertuah, peragaan fesyen dan paling best sekali akan ada pemenang bagi King & Queen of the night.So, sape yang pakaian dia cantik malam tu, adalah peluang untuk menang.

Semua pelajar bersorak keseronokan.Masing2 berangan untuk menang gelaran tu.Difikiranku sedang memikirkan pakaian yg sesuai untuk malam itu. Aku tak tahu nak pakai baju apa.Sedang aku termenung, kedengaran Cik Juwita bersuara.
"Bangtan Boys akan buat persembahan malam itu kan?"
"Yes, Cik Juwita kami pasti akan buat persembahan malam itu." Jawab Rap Monster.
"Ok bagus.Sekarang kita sambung pelajaran kita." Cik Juwita melanjutkan sesi pengajarannya.

****
Kelas Cik Juwita tamat dan semua budak2 kelas aku berpusu-pusu keluar untuk pulang.Hari tu hanya ada satu kelas saja.Masing2 kedengaran membincangkan pakaian untuk malam itu.Aku melihat Bangtan Boys duduk berkumpul di meja Rap Monster dan Suga.Aku menegur mereka.
Aku: Korang tak nak balik lagi ke?
Rap Monster: Ehh..Lisa.Kitorang kejap lagi ada latihan untuk majlis malam tu nanti.
Jimin: Ke awak nak join tengok kitorang practise?
Aku: Errr.Takpela.Saya tak nak ganggu.Saya nak balik je.Saya balik dulu.Bye.
V: Bye Lisa.Jumpa nanti.

Aku hanya mengangguk dan melambai mereka. Aku bergerak keluar kelas.Di pintu kelas aku terserempak dengan Jungkook yang baru balik dari tandas.
Jungkook: Ehh..awak nak balik ke?
Aku: Ye.Saya nak balik. (Senyumku.)
Jungkook: Awak tak nak temankan kitorang practise ke?
Aku: Takpelah.Balik nanti saya kan boleh jumpa awak semua jugak kan? Okla, saya balik dulu ye.
Jungkook: Ok, careful.
Aku: ok.bye.

****
Aku bergerak berjalan ke kereta.Nasib baik kereta abang Faiz dah siap dibaiki,lau tak mesti kereta aku jadi mangsa pinjaman abang Faiz.Baru aku nak buka pintu kereta aku terlihat seorang perempuan sedang duduk termenung di tempat parkir.Dia menunduk memeluk lutut.Kelihatan seperti sedang menangis.Aku menegurnya.
Aku: Awak, awak ok ke?
Terkejut aku melihat apabila dia mendongakkan kepalanya.Jessica rupanya.
Jessica: Lisa??

Aku menghampirinya.
Aku: Whats wrong? Kenapa duduk kat sini?
Jessica: I sakit perut.
Aku:Yeke? Jomla i hantar you pegi klinik.
Jessica: Takpela.Sikit je ni.Kejap lagi okla ni.
Dilihat wajahnya menahan sakit.Kesian pulak aku tengok.
Aku: I tengok you sakit sangat ni.You dah makan belum? Jessica hanya menggeleng.Patutlah. Gastrikla ni.

Aku: Jomlah kita ke klinik dulu.Jap lagi, i bawak u pegi makan.
Aku memapahnya ke keretaku.Keretaku menghala ke klinik.Di klinik, aku menemaninya berjumpa dengan doktor.Setelah mengambil ubat aku membawa Jessica ke restoran untuk makan. Pesanan diambil.
Sementara menunggu makanan sampai, kami berbual.

Jessica: Terima kasih Lisa sebab tolong i.Lau takde you,tak tahula macam mana keadaan i.
Aku: Takde bendalah. I tolong ikhlas.
Dilihat makanan yg dipesan pun sampai.
Aku:Sekarang you makan dulu.Ingat pesanan doktor.You kena makan.Makan ni,kejap lagi kena makan ubat pulak.

Selesai makan, aku hantar Jessica balik.
Jessica: Thanks Lisa tolong hantar i balik.
Aku: Most welcome.Make sure u makan ubat tu.
Jessica :ye.I akan makan.Don't worry.U tak nak masuk dulu?
Aku: Takpela,lain kali je.I kena balik cepat, ada urusan kat rumah i.
Jessica: Okla.I keluar dulu.Jumpa esok Lisa.Bye.
Aku: Bye.

****

Bangtan Boys membuat latihan untuk majlis malam pra graduan.Mereka mesti buat persembahan yang terbaik kerana mereka seorang artis.Setiap gerak geri tarian perlu di beri perhatian. Setelah 30 minit berlatih, mereka berehat sebentar.Jungkook berbual dengan Suga bersendirian.
Jungkook: Hyung sukakan Lisa?
Suga:Suka. Dia baik dan cantik.

Jungkook berasa cemburu kerana dia menyukai Lisa juga.Dia hanya mendiamkan diri sehingga Suga menyambung lagi.
Suga: Tapi hyung tahu hatinya pada orang lain.Hyung tak ditakdirkan untuk dia.
(Jungkook memandang ke arah Suga.)
Jungkook: Hyung...
Suga: Cepat luahkan pada dia..Hyung akan tolong kamu.
Jungkook: Tapi, macam mana lau dia menolak.
Suga: Dia takkan menolak.Luahkan pada dia.
Jungkook: Gomawo hyung.
Suga: Sama2 Kookie.Jom kita bincang dengan diorang, mana tahu diorang boleh tolong.Lagipun mereka perlu tahu.

Mereka sama2 tersenyum dan mendapatkan rakan2 mereka.Jungkook bertekad akan meluahkan perasaannya pada Alisa. Dia tak sanggup memendam lagi.

Bersambung... 





Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pewarna Rambut Shurah

Assalammualaikum...
Hai sume…Hari ni punya entri adalah sebab aq nak cite and kongsikan satu produk yg sangat aq suka guna,huhuhu….Mungkin ada yg pernah guna dan ada yg belum pernah guna lagi produk ni kan???So,aq akan cite kat korang pasal produk ni… Produk ape???...
TARAAAAAA….

Haa….produk ni la..Pewarna rambut shurah… Perwarna rambut shurah mempunyai tujuh warna kesemuannya….And aq prefer utkku guna warna keempatnya, iaitu warna Koper Merah(seperti yg ditunjukkan dalam gambar)…Harganya,sangat2la berpatutan dan mampu dibeli, iaitu hanya dlm RM15.90 shj (sekotak)… Kepada korang yang beragama Islam,yg nak cuba produk ni,untuk menutup uban misalnya,jangan risau…Kerana produk ni boleh diguna pakai solat..Kerana bahan2,dalamnya boleh sampai air ketika wudhuk….
TAPI!!!!!!...
Sebelum korang nak pakai,korang kena melakukan ujian alahan dan ujian serat terlebih dahulu…Tujuan ujian alahan adalah untuk menguji,sama ada,korang sesuai menggunakan produk ni atau tidak…Ujian serat bertujuan,utk menentukan…

Review Produk : Pewarna Rambut- Silkygirl Color Shine

Assalammualaikum...
Sebelum ini, aku dah sharekan tentang produk pewarna rambut Syurah.So, kali ni aku nak share tentang produk Silkygirl Color Shine..Aku baru saja beli kat Guardian dengan harga promosi Rm15 brapa sen ntah,lupa plak,huhu...

Ni yang aku beli tu..Belum pakai pun lagi haa..Panas lagi kuar dari oven,kehkeh...

Ok, ni yang ada dalam kotak.. • Ammonia-Free colorant (55ml) • Developer Cream (55ml) • After color conditioner (15ml) • Gloves • Instruction Leaflet
SILKYGIRL ColorShine HairColor dengan minyak argan dan minyak zaitun memberikan anda rambut yang kelihatan sihat, berseri dan semula jadi. Rumusan lembut tanpa ammonia ini melitupi uban 100%. Produk ini senang diguna meskipun pertama kali mencubanya..
Perapi intensive After-Color Conditioner yang disertakan mengandungi Wild Mango Butter, Panthenol dan Aloe Vera melembapkan rambut dari akar ke hujung rambut.


Reasons to Shine:
Ammonia-Free: >> Mata dan kulit kepala tidak akan rasa pedih lagi dengan rumusan tanpa ammon…

Resepi : Kerepek Buah Sukun

Hai...
 Untuk entry hari ni aku nak share cara nak wat kerepek..Kerepek Ubi kah??Ohh...tidak,tidak..Bukan kerepek ubi ye kakak habang sekelian... Tapi kerepek buah sukun..
Pada sapa yang tawu rupa buah sukun pasti ada yang tawu buah ini boleh dimakan dengan cara buat kuih.Tapi, aku suka buat ala2 kerepek or keropok.Sodap baq hang... 
Ok, aku akan share cara nak buatnya.Caranya senang.Pejam mata dah boleh buat..Mungkin ada yang da tawu cara nak wat, tapi aku still nak bagitahu jugak,huhu...Aku akan story terus dalam cara nak buatnya, bahan2nya korang terus detect kat dalam cara2 tu ehh...:p
Cara2nya:  1) Kupas buah sukun.Buang kulit tebalnya tu. 2) Then, belah buah itu.Belah ikut bentuk sederhana kecil or besar.Ikutla cara sendiri untuk memudahkan untuk potong nipis buahnya. 3) Sebelum nak potong nipis, cucila dahulu buah itu bersih2 untuk buangkan getahnya.Jangan risau, getahnya tak macam getah buah nangka.Basuh dengan air jaa. 4) Dah bersih dicuci, bolehla potong nipis2 buah itu.Dah…