Langkau ke kandungan utama

Catatan

Cerpen Fanfic: Evening View From On The Ferris Wheel (Part 3)

EVENING VIEW FROM ON THE FERRIS WHEEL (PART 3)
    "Taman tema ini akan ditutup dalam masa 1 jam lagi. Terima kasih kerana mengunjungi taman tema Seoul Land pada hari ini." Kedengaran suara pengumuman dari corong pembesar suara menyedarkan So Hyun dan Jungkook dari lamunan. 
"Dah nak tutup ke? " Luluh suara So Hyun bertanya. 
"Aaa...  Dia akan tutup pada pukul 5."

    "Jomla naik roda feris. "Ajak Jungkook.  Mereka berjalan ke arah roda feris. 
"Ya. Silakan." Kata petugas penjaga roda feris. 
"Tak nak. Aku tak mahu naik. Satu pusingan hanya 60 saat. Selepas itu semuanya akan berakhir. " Jerit suara hati So Hyun. Tapi kakinya tetap melangkah masuk dalam perut roda feris. Roda feris pun mulakan pusingannya. 

    "Ooh... Tengok pemandangan petang! Cepatlah So Hyun! Tengok ni kita di puncak. " Tersenyum Jungkook menunjukkan ke arah kawasan yg berbukit. 
"Alangkah bagusnya jika masa berhenti. Kan bagus jika masa masa betul2…
Catatan terbaharu

Cerpen Fanfic: Evening View From On The Ferris Wheel (Part 2)

EVENING VIEW FROM ON FERRIS WHEEL (PART 2)
(Keesokan hari di Taman Tema Seoul Land) 
    Hari ni,  So Hyun dan Jungkook bersama-sama pergi ke taman tema Seoul Land seperti yang dijanjikan semalam. So Hyun berasa gembira. Dia seperti tidak percaya akan datang ke situ lagi. 
"Uhhh! Kyaa... Macam tak percaya. Coaster panda, rumah hantu, merry-go-duck pun masih ada!! Ha.. Tengok!  Tengok!" Kata So Hyun pada Jungkook sambil menunjukkan ke arah permainan2 di situ. 
"Kau ni...main mainan budak2 pun selamba je kan. Tak malu betul. " Kata Jungkook sinis lalu menuju ke satu kedai. So Hyun terpempan mendengar kata2 Jungkook. 
"Uhhh... Sejak bila mulut dia bisa camni. " omelnya.

    Dilihat Jungkook sedang membeli sesuatu. So Hyun datang ke arahnya. 
"Jungkook, apa yang kau beli tu? " Tanya So Hyun. Jungkook berpusing menghadapnya. Jungkook terus menyarungkan topi berbentuk kepala panda di kepala So Hyun. 
"Nah. Kau suka kan topi pelik camni? " kata Jungk…

Cerpen Fanfic : Evening View From On The Ferris Wheel (Part 1)

EVENING VIEW FROM ON THE FERRIS WHEEL (PART 1)

ACTOR/ ACTRESS: 1) BTS jungkook as Jeon Jungkook 2) Kim So Hyun as So Hyun
Pov So Hyun:
    "Di bandar ni,  terdapat satu taman tema kecil dan lama yang menjadi tempat bersuka ria kanak-kanak. Kami berdua suka sangat tengok pemandangan matahari terbenam dari atas roda feris tu. Kami degil dan selalu minta pekerja taman itu benarkan kami pusing beberapa kali pun. Pemandangan waktu petang yang kami berdua tengok tu indah sekali. Tapi selepas 10 tahun berlalu... "

****
(Shinhwa High School)
   So Hyun berjalan berselisih berlainan arah dengan Jungkook yang berjalan bersama dua rakan perempuannya. Mereka berdua berjalan di arah yang bertentangan iaitu So Hyun di arah kiri dan Jungkook ke arah kanan. Mereka membelakangi antara satu sama lain.
"Tu bukan kawan kau sejak kecil ke Jungkook? "Tanya salah seorang kawan Jungkook.
"Tak apa ke kau tak sapa dia? Korang gaduh ke? " Tanya kawannya yang seorang lagi bertubi-tubi.
&quo…

Cerpen Fanfic: Kim's Family (Part 3)

KIM's FAMILY (PART 3)
(Rumah Keluarga Kim) 
Ji Won mula mengadun bahan2 membuat kek hari jadi untuk abangnya. Dia ditemani adiknya Taehyung dan Hyunsik di dapur. Sedangkan abang keduanya sedang belajar di taman. Kebetulan juga, abang sulung mereka sedang ke luar daerah kerana atas urusan kerja. Esok hari baru dia balik dan esok merupakan hari jadinya. Maka, mereka sedang menyiapkan kejutan untuknya.

"Noona, camni ok tak? " Tanya Taehyung seraya menunjukkan adunan coklat yang dimasaknya pada kakaknya. 
"Wahhh, pandainya TaeTae. Cantik coklat tu."Puji Ji Won sambil mengusap rambut Taehyung. Taehyung hanya tersengeh memandang kakaknya. Hyunsik yang sedang duduk di meja tersenyum melihat gelagat mereka berdua. Hyunsik senang hati melihat keceriaan di wajah Ji Won. Baginya,  jika Ji Won gembira,  dia turut gembira. Kerana Ji Won adalah kebahagiaannya. Kenangan bersama Ji Won membawanya kembali ke masa lalu.  

(Flashback) 
Ji Won dan adik beradiknya bersama sahabatnya Hyun…