Langkau ke kandungan utama

Cerpen Fanfic: Evening View From On The Ferris Wheel (Part 3)

EVENING VIEW FROM ON THE FERRIS WHEEL (PART 3)

    "Taman tema ini akan ditutup dalam masa 1 jam lagi. Terima kasih kerana mengunjungi taman tema Seoul Land pada hari ini." Kedengaran suara pengumuman dari corong pembesar suara menyedarkan So Hyun dan Jungkook dari lamunan. 
"Dah nak tutup ke? " Luluh suara So Hyun bertanya. 
"Aaa...  Dia akan tutup pada pukul 5."

    "Jomla naik roda feris. "Ajak Jungkook.  Mereka berjalan ke arah roda feris. 
"Ya. Silakan." Kata petugas penjaga roda feris. 
"Tak nak. Aku tak mahu naik. Satu pusingan hanya 60 saat. Selepas itu semuanya akan berakhir. " Jerit suara hati So Hyun. Tapi kakinya tetap melangkah masuk dalam perut roda feris. Roda feris pun mulakan pusingannya. 

    "Ooh... Tengok pemandangan petang! Cepatlah So Hyun! Tengok ni kita di puncak. " Tersenyum Jungkook menunjukkan ke arah kawasan yg berbukit. 
"Alangkah bagusnya jika masa berhenti. Kan bagus jika masa masa betul2 berhenti." So Hyun masih bermonolog dalam hati sehingga pusingan roda feris sudah pun di penghujungnya. 
"Haha... Seronoknya dapat naik kan. " Kata Jungkook. 
"Hati2 bila turun ya. "Ramah petugas berpesan. Saat mereka hendak melangkah keluar, So Hyun ingin bersuara, "err... Jungkook.. " 
"Hei, nak naik satu kali lagi? " Kali ni Jungkook pula memotong katanya yang belum sempat dihabiskan. Seolah-olah Jungkook seperti tahu apa yg So Hyun ingin katakan padanya. So Hyun pun menjawab dgn gembira. "Nak! "

    "Abang, ni 2000 won!" Jungkook memberi duit pada petugas itu. Petugas itu mengambil dengan wajah terpinga-pinga. Roda feris yang dinaiki mereka pun kembali berpusing selepas mereka kembali masuk. 
"Haha...  Ni macam masa kita kecik2 dulu je. " Kata Jungkook. 
"Erm... Betul la." Mereka sama2 ketawa .
"Kita macam dah kembali ke masa kanak2 bila naik roda feris ni. "Sambung Jungkook kembali. Dia terkenangkan zaman kanak2 mereka. 

    Tiba2 setitis air mata jatuh di pipi So Hyun. "Eh?  Aku... Kenapa aku..." Desis hati So Hyun.  Jungkook lantas memeluk So Hyun. So Hyun terpana seketika. Jungkook merapatkan wajahnya pada wajah So Hyun. Buat seketika bibir mereka pun bertemu. Masing2 memandang antara satu sama lain. 

***
    "Err adik. Dah cukup ke naik? " Suara petugas memecah suasana mereka yang masing2 tidak sedar pusingan roda feris dah pun habis. So Hyun pun berlari keluar.
"So Hyun!" Jungkook menjerit memanggilnya. 

Pov So Hyun:
    "Terkejutnya aku... Waa,  aku rasa jantung aku macam dah berhenti tadi. Apa yang berlaku tadi? Apa maksudnya? " 

***
    Jungkook mengejar So Hyun. Dia ternampak So Hyun yang sedang duduk di bangku. Dia pun menghampiri ke arah So Hyun.
"Mari... "Jungkook menarik tangan So Hyun. 
"Eh, Jungkook!"
"Cepat! Nanti tak sempat pula. "Jungkook berlari sambil memegang tangan So Hyun yang turut berlari dibelakangnya. 
"Ke mana ni Jungkook? " Pertanyaan So Hyun tidak dijawab sehingga mereka berhenti di roda feris tadi. 

"Ini semua duit saya! Tolong biarkan kami naik beberapa pusingan tanpa diganggu! " Kata Jungkook pada petugas tadi seraya memberikan duitnya. Petugas itu kembali terpinga-pinga. Mereka kembali menaiki roda feris sekali lagi. 
" Jungkook... " Belum sempat So Hyun menghabiskan kata2nya,  Jungkook terus memotong. "Maaf. Tadi sebelum aku peluk kau, ada perkara yang patut aku jelaskan terlebih dahulu. Ada perkata penting yang perlu aku cakap sendiri pada kau. " So Hyun memandang wajah Jungkook yang kemerahan. 
"Okey. Kita ada banyak masa. Ambillah masa kau untuk bercakap. " Kata So Hyun tersenyum. 
"Aku sukakan kau. " Kata Jungkook lalu mencium bibir So Hyun. 

~TAMAT~

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pewarna Rambut Shurah

Assalammuala ikum... Ha i sume…Hari ni punya entri adalah sebab aq nak cite and kongsikan satu produk yg sangat aq suka guna,huhuhu….Mungkin ada yg pernah guna dan ada yg belum pernah guna lagi produk ni kan???So,aq akan cite kat korang pasal produk ni… Produk ape???... TARAAAAAA… . Haa….produk n i la.. Pewarna rambut shurah… Perwarna rambut shurah  mempunya i tujuh warna kesemuannya….And aq prefer      utkku guna warna keempatnya, iaitu warna  Koper Merah   (seperti yg  ditunjukkan dalam gambar)…Harganya,sangat2la berpatutan dan mampu dibeli, iaitu hanya dlm RM15.90 shj (sekotak)… Kepada korang yang beragama Islam,yg nak cuba produk ni,untuk menutup uban misalnya,   jangan risau…Kerana produk ni boleh diguna pakai solat..Kerana bahan2,dalamnya boleh sampai air ketika wudhuk…. TAPI!!!!!!... Sebelum korang nak pakai,korang kena melakukan ujian alahan dan ujian serat       terlebih dahulu…Tujuan ujian alahan adalah untuk menguji,sama ada,korang sesuai men

[UPDATE] Biodata SEVENTEEN

INTRODUCTION: Seventeen merupakan boyband baru asal Korea Selatan bentukan Pledis Entertainment. Grup ini beranggotakan 13 orang dengan rata-rata usia 17 tahun. Mereka terdiri dari S.coups, Junghan, Joshua, Jun, Hoshi, Wonwoo, Woozi, DK, Mingyu, The8, Seungkwan, Vernon, Dino. Seventeen juga di bahagi dalam 3 unit iaitu Vocal Team, Hip Hop Team dan Performance Team. Anggota Seventeen sendiri terpilih setelah melalui rangkaian ujibakat pada program acara mereka sendiri yaitu 'SEVENTEEN TV'. Program tersebut sebagai saranan pelatihan para calon itu untuk belajar bagaimana cara menghibur penonton. Sebelum debut, adik dari After School, NU'EST & Hello Venus ini juga telah tampil dalam program "SEVENTEEN Project - Debut Big Plan" yang ditayang MBC Music, yang menunjukkan persiapan debut mereka. Seventeen memulakan debutnya pada tanggal 29 Mei 2015 dengan lagu “Adore U” yang juga merupakan bahagian dari album mini pertamanya ’17 Car

Resepi : Kerepek Buah Sukun

Hai...  Untuk entry hari ni aku nak share cara nak wat kerepek..Kerepek Ubi kah??Ohh...tidak,tidak..Bukan kerepek ubi ye kakak habang sekelian... Tapi kerepek buah sukun.. Pada sapa yang tawu rupa buah sukun pasti ada yang tawu buah ini boleh dimakan dengan cara buat kuih.Tapi, aku suka buat ala2 kerepek or keropok.Sodap baq hang...  Ok, aku akan share cara nak buatnya.Caranya senang.Pejam mata dah boleh buat..Mungkin ada yang da tawu cara nak wat, tapi aku still nak bagitahu jugak,huhu...Aku akan story terus dalam cara nak buatnya, bahan2nya korang terus detect kat dalam cara2 tu ehh...:p Cara2nya:  1) Kupas buah sukun.Buang kulit tebalnya tu. 2) Then, belah buah itu.Belah ikut bentuk sederhana kecil or besar.Ikutla cara sendiri untuk memudahkan untuk potong nipis buahnya. 3) Sebelum nak potong nipis, cucila dahulu buah itu bersih2 untuk buangkan getahnya.Jangan risau, getahnya tak macam getah buah nangka.Basuh dengan air jaa. 4) Dah bersih dicuci, bolehla po