Langkau ke kandungan utama

Cerpen Fanfic : Saranghae My Mr. Right (Part 1)


SARANGHAE MY MR RIGHT (PART 1)


Idol2: 
• GOT7 Jinyoung
• Moon Ga Young
• BTS Jimin
• BTS Taehyung
• INFINITE Woohyun
• INFINITE Myungsoo


(Di rumah Ga Young)
"Noona, wake up!" Taehyung menjerit di muka pintu bilik kakaknya, Ga Young. Ga Young yang masih berselimut tebal berasa geram kerana tidurnya di ganggu. 
"Yaa..Waeyo Taehyung-ah? I'm sleepy. Just let me sleep." Marah Ga Young.
"Mom on the phone. She wants to talk to you now." Taehyung masuk ke dalam bilik kakaknya dan memberikan telefon di tangannya kepada Ga Young. Dengan malas Ga Young menyambut telefon di tangan adiknya dengan matanya yang masih tertutup. Segera di tekapkan telefon ke telingannya seraya memberi salam kepada ibunya . Taehyung yang masih berdiri sebelah katil kakaknya hanya menggeleng dengan telatah kakaknya itu.

Mata Ga Young terbuka luas apabila mendengar kata-kata ibunya yang berada di talian. "Eomma nak bagitahu, abang-abang kamu akan balik. Besok mereka akan sampai. Jadi, kamu tolong ye kemaskan bilik2 diorang ye." Ga Young yang mendengar mengangguk-angguk perlahan. Seakan-akan tidak percaya dengan kenyataan ibunya. Kedua orang abangnya akan pulang ke Korea setelah 4 tahun menyambung pelajaran mereka di London.
"Jinnja? Then, how about you mom?" Tanya Ga Young.
"Mianhae Ga Young. Omma tak dapat balik.Omma ada kerja. Nanti omma dah tak busy,omma balik ok. Omma ada kerja ni. Nanti omma call lagi. Jaga diri kamu berdua baik2. Bye sayang." 
"Ne omma. Arasso. Bye omma. Love you." Jawab Ga Young dan talian dimatikan.
"Wae nuna? Omma cakap apa?" Tanya Taehyung tidak sabar. Telefon di ambil dari tangan Ga Young.
"Abang-abang kita akan balik esok. Tapi omma tak dapat balik bersama." Jawab Ga Young sedih. 

Ga Young gembira kerana abang-abang mereka akan pulang tapi dia juga sedih kerana ibunya yang juga berada di London kerana bekerja di sana tidak pulang bersama. Taehyung yang melihat wajah murung kakaknya dapat memahami perasaan kakaknya. Dia pun memujuk kakaknya.
"Don't sad noona. Omma pasti akan balik nanti. Atleast rumah kita dah tak sunyi lagi. Our brothers will be back." Taehyung memeluk kakaknya. Hati Ga Young cair dengan pujukan adik bongsu kesayangannya itu. Adiknya itu memang pandai memujuk. Jarak umur mereka yang hanya setahun itu membuatkan mereka sangat rapat dan saling memahami antara satu sama lain walaupun kadang2 asyik bertengkar.
"arasso. Nuna dah tak sedih lagi.Kamu pergilah turun dulu. Nuna nak mandi. Kejaplagi nak pegi kolej." Kata Ga Young lalu menuju ke bilik air sambil mencapai tuala di ampaian di balkoni biliknya. 
"Okay nuna." Taehyung pun keluar menuju ke biliknya. 

**********************************
(Di Shinhwa College University)
"Ok class. Kelas kita selesai kat sini hari ni. Kita jumpa next week ok." Kata Pn Suzy. Kelas Ga Young pun habis pagi itu. Masing2 mengemaskan buku masing2. Untung sahaja kelas hari itu hanya ada satu kelas saja, bolehlah Ga Young balik awal ke rumah. Jimin yang duduk di belakang Ga Young bersuara pada Ga Young." Ga Young, sebelum balik jom pergi minum nak?" Ajak Jimin.
"Sorryla. Aku kena baliklah. Oppa2 aku balik esok,jadi aku nak kena kemas bilik diorang." Ga Young pun bangun dari tempat duduknya bersama beg yang digalasnya.
"owh jinjja. Diorang dah habes study kan? Bestla abang2 kau dah balik." Kata Jimin.
"Tau takpe. Aku rindu diorang sangat2. Nanti kau datangla rumah. Boleh jumpa abang2 aku." Pelawa Ga Young.
"Of courselah. Lagipun memang aku kena datang pun,sebab aku kan ada latihan dengan Taehyung." Kata Jimin sambil menggalas beg. 

Jimin dan Taehyung bukan hanya berkawan baik dengan Ga Young,tapi juga dengan Taehyung. Mereka bertiga berkawan baik sejak kecil. Rumah mereka juga berdekatan. Malahan,Jimin dan Taehyung sama2 satu kelab Tarian dan Muzik yang sama di kolej mereka.
" Oh ya,Taehyung ada bagitahu korang akan ada pertandingan menari nanti kan?"
"Yup." Ga Young mengangguk. 
Mereka pun beriringan berjalan keluar kelas dan pulang bersama-sama seperti kebiasaannya. 

Ketika mereka berjalan di karidor, mereka di sapa oleh seorang lelaki. "Excuse me guys. Boleh saya tumpang tanya?" Tanya lelaki itu.
"Owh boleh. Ada apa ya?" Tanya Jimin. Ga Young di sebelah Jimin terpaku memandang lelaki itu. "Hensemnya dia." Desis hati Ga Young. Tidak berkelip dia memandang lelaki itu. 
"Boleh saya tahu kat mana Pejabat Hal Ehwal pelajar?" Tanya lelaki itu lagi. Jimin pun menunjukkan arah kepada lelaki itu. Ga Young asyik setia menatap lelaki itu sehingga lelaki itu mengucapkan terima kasih dan berlalu dari situ. 

"Jimin, sape dia tu ehh? Hensem giler. Sesuai jadi calon Mr Right aku." Kata Ga Young.
"Manalah aku tahu. Kau ni tak habes2 dengan lelaki hensem. Apa aku ni tak cukup hensem ke?" Tanya Jimin buat2 muka sedih. Tergelak Ga Young melihat wajah Jimin itu.
"Ala kau ni. Kau hensemlah. Tapi mamat tadi tu hensem sikit je dari kau,hehe..." Usik Ga Young.
"yelah, aku sedar sapelah aku ni." Jimin masih dengan pura2 sedihnya.
"Tak payahlah kau nak buat ayat sedih kau tu. jomlah cepat, kang lambat pulak sampai rumah." Ga Young menarik tangan Jimin mengajak pulang. 

************************************
(Keesokan hari, di rumah Ga Young)
Ga Young mengemaskan bilik abang keduanya. Semalam dia sudah mengemaskan bilik abang sulungnya dan mengemaskan ruang kawasan dalam rumah banglo dua tingkat itu. Peluh di dahi dikesat dengan tuala kecil yang tersangkut di lehernya. 
"Siap pun. Mesti oppa aku suka tengok bilik dia kemas." Ga Young selesai mengemaskan cadar katil abangnya. Dia pun berlalu keluar dari bilik. Dilihat Taehyung tengah bermain video game di ruang rehat di tingkat atas yang terletak bersebelahan dengan biliknya. 
" TaeTae ah, kamu dah siram pokok2 bunga kat luar tu?" Tanya Ga Young.
"Dah nuna." Jawab Taehyung dengan matanya masih terlekap pada skrin tv. Ga Young pun turun ke bawah. Ketika dia sedang menuruni tangga, dia terdengar bunyi loceng berbunyi. "Diorang dah sampai agaknya."Ga Young tersenyum dan laju berjalan menuju ke pintu.

Tatkala membuka pintu, senyuman Ga Young makin melebar lalu memeluk gerangan yang berdiri di hadapan pintu rumah."Oppa, rindunya Ga Young kat oppa berdua." Kata Ga Young memeluk abang keduanya.
"Oppa, lagi rindukan adik oppa yang comel ni." Jawab Myungsoo sambil mencium pipi adiknya.
"Hai, dengan oppa tak nak peluk ke?" Abang sulungnya, Woohyun pula berkata. Ga Young pun lantas memeluk abangnya. 
"Mana Taehyung?" Tanya Woohyun ketika mereka beriringan masuk ke dalam rumah. "Taehyungie... hyung dah balik ni." Woohyun menjerit memanggil adik bongsunya itu. Taehyung yang mendengar suara abangnya terus turun ke ruang tamu.

"Hyung..." panggil Taehyung lalu memeluk abang2nya.
"Waaa, our Taehyungie dah makin tinggi." Puji Myungsoo.
"Yela, dah makin hensem lagi." Sambung Woohyun. Taehyung tersengih.
"Hyung, ada hadiah tak?" Tanya Taehyung. Ga Young memarahi adiknya kerana meminta hadiah pada saat abang2 mereka baru sampai. "Kamu ni, biarlah diorang rehat dulu. Diorang baru je sampai." Taehyung menjeling kakaknya.
"Alaa, nuna pun nak jugak kan?mengaku jela." Ga Young geram dengan kata2 Taehyung. Dia pun menampar bahu Taehyung dan Taehyung juga membalas menampar bahu kakaknya.

"Sudah,sudah. Kami baru je sampai korang dah bergaduh camni." Woohyun menghentikan mereka berdua.
"Kitorang adalah belikan hadiah untuk korang berdua. Nanti kitorang bagilah." Balas Myungsoo pula. Taehyung tersenyum gembira. 
"Oppa2 naiklah rehat dulu. Ga Young akan masakkan makanan tengah hari. Nanti dah siap, Ga Young panggilkan ye." Kata Ga Young menyuruh mereka naik atas.
"Arasso. Oppa dah lama tak rasa masakan Ga Young." Kata Myungsoo lalu berjalan naik ke biliknya bersama bagasinya.
"nanti dah siap masak panggil kami ye. Jom, TaeTae. Kita naik ke bilik hyung." Ajak Woohyun pula. Mereka berdua pun beriringan naik. Ga Young pun menuju ke dapur untuk memasak.

Bersambung...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pewarna Rambut Shurah

Assalammualaikum...
Hai sume…Hari ni punya entri adalah sebab aq nak cite and kongsikan satu produk yg sangat aq suka guna,huhuhu….Mungkin ada yg pernah guna dan ada yg belum pernah guna lagi produk ni kan???So,aq akan cite kat korang pasal produk ni… Produk ape???...
TARAAAAAA….

Haa….produk ni la..Pewarna rambut shurah… Perwarna rambut shurah mempunyai tujuh warna kesemuannya….And aq prefer utkku guna warna keempatnya, iaitu warna Koper Merah(seperti yg ditunjukkan dalam gambar)…Harganya,sangat2la berpatutan dan mampu dibeli, iaitu hanya dlm RM15.90 shj (sekotak)… Kepada korang yang beragama Islam,yg nak cuba produk ni,untuk menutup uban misalnya,jangan risau…Kerana produk ni boleh diguna pakai solat..Kerana bahan2,dalamnya boleh sampai air ketika wudhuk….
TAPI!!!!!!...
Sebelum korang nak pakai,korang kena melakukan ujian alahan dan ujian serat terlebih dahulu…Tujuan ujian alahan adalah untuk menguji,sama ada,korang sesuai menggunakan produk ni atau tidak…Ujian serat bertujuan,utk menentukan…

Review Produk : Pewarna Rambut- Silkygirl Color Shine

Assalammualaikum...
Sebelum ini, aku dah sharekan tentang produk pewarna rambut Syurah.So, kali ni aku nak share tentang produk Silkygirl Color Shine..Aku baru saja beli kat Guardian dengan harga promosi Rm15 brapa sen ntah,lupa plak,huhu...

Ni yang aku beli tu..Belum pakai pun lagi haa..Panas lagi kuar dari oven,kehkeh...

Ok, ni yang ada dalam kotak.. • Ammonia-Free colorant (55ml) • Developer Cream (55ml) • After color conditioner (15ml) • Gloves • Instruction Leaflet
SILKYGIRL ColorShine HairColor dengan minyak argan dan minyak zaitun memberikan anda rambut yang kelihatan sihat, berseri dan semula jadi. Rumusan lembut tanpa ammonia ini melitupi uban 100%. Produk ini senang diguna meskipun pertama kali mencubanya..
Perapi intensive After-Color Conditioner yang disertakan mengandungi Wild Mango Butter, Panthenol dan Aloe Vera melembapkan rambut dari akar ke hujung rambut.


Reasons to Shine:
Ammonia-Free: >> Mata dan kulit kepala tidak akan rasa pedih lagi dengan rumusan tanpa ammon…

Resepi : Kerepek Buah Sukun

Hai...
 Untuk entry hari ni aku nak share cara nak wat kerepek..Kerepek Ubi kah??Ohh...tidak,tidak..Bukan kerepek ubi ye kakak habang sekelian... Tapi kerepek buah sukun..
Pada sapa yang tawu rupa buah sukun pasti ada yang tawu buah ini boleh dimakan dengan cara buat kuih.Tapi, aku suka buat ala2 kerepek or keropok.Sodap baq hang... 
Ok, aku akan share cara nak buatnya.Caranya senang.Pejam mata dah boleh buat..Mungkin ada yang da tawu cara nak wat, tapi aku still nak bagitahu jugak,huhu...Aku akan story terus dalam cara nak buatnya, bahan2nya korang terus detect kat dalam cara2 tu ehh...:p
Cara2nya:  1) Kupas buah sukun.Buang kulit tebalnya tu. 2) Then, belah buah itu.Belah ikut bentuk sederhana kecil or besar.Ikutla cara sendiri untuk memudahkan untuk potong nipis buahnya. 3) Sebelum nak potong nipis, cucila dahulu buah itu bersih2 untuk buangkan getahnya.Jangan risau, getahnya tak macam getah buah nangka.Basuh dengan air jaa. 4) Dah bersih dicuci, bolehla potong nipis2 buah itu.Dah…