Langkau ke kandungan utama

Fanfic: Artis Popular Sebelah Rumah (Part 5)

ARTIS POPULAR SEBELAH RUMAH (PART 5)

Hari yang dinanti untuk konsert  EXO-The EXO'luXION telah bermula yang di adakan di Stadium Merdeka, K.L . Arissa bersama dengan Imani menghadiri konsert mereka.Dengan bantuan Chanyeol, mereka dapat tiket untuk seat yang paling hadapan. Mereka boleh melihat dengan jelas member2 EXO membuat persembahan.

Sewaktu member2 EXO berucap, di giliran Chanyeol berkata.
"Chanyeol: Annyeonghaseyo, Chanyeol imnida. I want to say thank you to all our fans have come to our concert. But, i want to say thank you to this special girl who have be our fans from our debut. Walaupun dia tak dapat berjumpa dengan kami kerana jauh dengan kami,tapi dia tetap setia menjadi EXO-L, menyokong kerjaya kami. So, i want to dedicated this song to her. Listen this, Arissa" Chanyeol menunjukkan jarinya ke arah Arissa. Arissa tersenyum malu.Semua fans bersorak dan bertepuk tangan. Ahli2 EXO yang lain bergerak ke belakang pentas,hanya tinggal Chanyeol di atas pentas.

Chanyeol menyanyikan lagu "My Love" daripada kumpulan Westlife sambil bermain piano. Ketika menyanyikan lagu itu, dia sempat melemparkan senyuman kepada Arissa sewaktu menoleh ke arahnya. Arissa membalas senyumannya. Chanyeol berjalan ke arah seat penonton dan memberikan Arissa sejambak bunga di penghujung lagu. Cahaya sorotan lampu menghalakan ke arah mereka.

Chanyeol: I Love You Arissa!
Arissa: I love u too.
Penuh gamat stadium dengan tepukan.Para peminat bersorak buat mereka. Arissa berasa terharu bercampur malu. Imani di sebelahnya memeluknya. Konsert di teruskan sehingga tamat persembahan encore mereka dengan lagu "Unfair". 

Konsert pun selesai. Sewaktu berjalan keluar dari stadium,beberapa orang fans mengucapkan tahniah buatnya. Arissa berasa segan tapi tetap mengucapkan terima kasih.
Imani: Dah mula famous kau sekarang ni kan Icha.Sapa sangka kan kawan baik aku ni dah jadi girlfriend artis popular. Ahli EXO pulak tu. Bertuahla kau Icha.
Arissa: Kau ni suka kan nak usik aku. 
Tersenyum Arissa sambil memeluk bunga pemberian Chanyeol tadi.
Imani: Betul la apa aku cakap kan? Aku suka tengok korang berdua.Sesuai sangat. Chanyeol tu pun romantik.
Arissa: Dahla. Jomla balik. Aku dah mengantuk sangat ni.
Imani: Hai, dah dapat bunga pun dah mengantuk? hehe.. 

************************************
"Icha..." Arissa dan Azil yang baru hendak bersarapan terkejut apabila dengar jeritan Imani.
Arissa: Kau ni Iman, salam pun tak bagi tetiba je jerit panggil nama aku.
Iman: Sorrylaa..Tapi ni urgent. Ada berita aku nak bagitahu kau.
Arissa: Apa bendanya?
Imani: Chanyeol nak balik Korea hari ni.Kau tak tahu ke?

Terkejut Arissa mendengar kata2 Imani. Air mata bergenang di kelopak mata ditahan.
Arissa: Betul ke? Aku tak tahu pun.
Azil: Kamu pasti ke Iman?
Imani: Pasti abang Azil. Saya tengok rumah sebelah kosong. Saya tanya kat Jimin diorang nak balik hari ni.
Arissa: Diorang kat mana sekarang.Aku nak jumpa dia. 
Imani: Diorang masih kat KLIA lagi.
Arissa: Ok,jom Iman.Aku nak jumpa diorang. Along, Icha nak pegi jumpa diorang.
Azil: Pergi hati2 ye.
Iman: Ok jom. 

Arissa dan Imani bergerak ke kereta Imani. Air mata tak dapat ditahan lagi, mengalir laju. Imani memandu laju menuju ke KLIA. Sampai saja di sana, Arissa mencari-cari kelibat mereka.
Imani: Icha, tu diorang.
Arissa menoleh ke arah yang ditunjuk Imani. Mereka berlari ke arah Chanyeol dan rakan2nya yang akan ke balai berlepas. 

Arissa menjerit memanggil nama Chanyeol. Chanyeol yang mendengar namanya dipanggil menoleh ke belakang dan berjalan ke arah Arissa.
Arissa: Kenapa awak pergi tak bagitahu saya? Sampai hati awak...
Chanyeol menggeleng.Jarinya mengelap air mata Arissa yang basah dipipi. Jari Arissa di pegang.
Chanyeol: Sorry sayang. Saya tak sampai hati nak bagitahu awak. Saya terpaksa balik hari ni. Ada jadual yang saya kena uruskan.
Arissa: Awak janji awak takkan lupakan saya? Awak akan datang sini lagi kan?
Chanyeol: Ye, saya janji. Saya takkan lupakan awak. Saya pasti akan datang sini lagi bila saya dah tak sibuk ok.
Arissa hanya mengangguk. Jimin di belakang Chanyeol menjerit memanggilnya.
Jimin: Hyung..Jom,kita dah nak berlepas.
Chanyeol: Ok saya dah nak pergi. Awak jangan nangis ye. awak jaga diri2 baik2 ye. saya akan text,call awak. Rindukan saya ye. Bye sayang. Saranghae.

Jemari Arissa dicium Chanyeol dan bergerak ke balai perlepasan.Arissa menghantar Chanyeol dengan lambaian. Air mata yang mengalir tidak dihiraukannya.
 Arissa: Saya akan tunggu awak Chanyeol. 
Imani memeluknya.
Imani: Sabar ye Icha. Sabar.

************************************
( setahun kemudian)

Arissa yang sedang duduk di beranda rumahnya sekejap2 memerhati rumah sebelah,sekejap memerhati cincin dijarinya. Rindunya pada Chanyeol tak dapat diungkap dengan kata2. Sudah hampir setahun dia dan Chanyeol tak berjumpa. Berhubung melalui telefon hanya sekali sekala jika Chanyeol tidak sibuk dengan jadualnya.

Arissa pun dah kembali ke kolej meneruskan pengajian semester akhirnya. Iphone di atas meja dikerling sekilas melihat jikalau ada pesanan sms atau mesej whatsapp. Tapi tiada sebarang mesej yang masuk. Arissa mengeluh sambil menongkat dagu.
Imani: Hoi, berangan ke?
Terkejut Arissa dengan sergahan Imani. Dijelingnya Imani yang duduk di sebelahnya.
Arissa: Kau ni kan, tak terkejutkan orang tak boleh ke?
Imani: Alaa..sorryla. Dah aku panggil kau tak dengar.
Arissa: Kau panggil aku ehh? Sorry, aku tak perasan.
Imani: Mana nak perasan, asyik termenung je kau ni. Kejap2 tengok rumah sebelah,kejap2 tengok handphone,kejap2 kau tengok cincin kat jari kau tu.

Arissa mengeluh.
Arissa: Aku rindu diala Iman.
Imani: Emm, aku tahu. Aku faham perasaan kau, tapi kau kenala sabar. dugaan long-distance relationship memang camni.
Arissa: Entahla Iman. Aku memanglah boleh sabar, tapi entah kenapa sejak dua tiga hari ni aku terlalu rindu sangat dengan dia.
Imani: Kau janganlah risau. Satu hari nanti dia pasti akan kembali ke sini lagi.
Arissa: Ye. Aku pasti tetap tunggu dia.

Tersenyum Imani memandangnya.Dia memeluk bahu Arissa.
Imani: Kau kena banyak sabar. 
Arissa: Yela Iman. Jomlah masuk. Abang Azil ada masak bihun goreng. Kita makan sama2 ye.
Imani: Yeke, ni yang best ni.

Arissa dengan Imani sama2 bangun hendak masuk ke dalam. Baru beberapa langkah hendak berjalan masuk ke dalam rumah, kedengaran suara memanggil nama Arissa. Mereka menoleh ke belakang. Di lihat seorang jejaka tampan yang tinggi lampai berdiri di pintu pagar dengan senyuman. 
Imani: Icha, doa kau termakbul. 
Arissa tersenyum gembira lantas berlari ke pintu pagar. 

Chanyeol: Arissa, i'm back.
Arissa: Awak..saya rindukan awak. Lama saya tunggu awak.
Air mata Arissa laju turun ke pipinya. 
Chanyeol: Hey, janganlah nangis. Saya dah ada kat sini kan? Saya minta maaf buat awak tunggu lama. (Air mata Arissa disapu lembut)
Arissa: kenapa awak tak bagitahu saya yang awak nak balik sini?
Chanyeol:saja nak surprisekan awak.
Chanyeol mencubit pipinya. 
Arissa: Awak ni.. 
Chanyeol: saya dengar ada orang tu rindukan saya sangat2 sampai tak makan.Betul ke?
Terbeliak Arissa mendengar kata2 Chanyeol. 
Arissa: mana ada. Ni mesti Iman punya keje kan bagitahu kat awak. Siapla dia nanti.
Chanyeol: Haha, janganlah marah dia. saya yang suruh Jimin tanya kat dia pasal awak.
Arissa: really? Tapi kenapa tak tanya saya je.
Chanyeol: sah2la awak takkan bagitahu kan.
Arissa: Hehe..jomla masuk.Kita makan2 sama. Saya dengan Iman baru nak makan
Chanyeol: Ok jom. Kesian jagiya saya lapar ye.
Arissa: hehe...

Mereka sama2 beriringan masuk. Arissa berasa gembira kerana akhirnya penantiannya terbalas. Cintanya pada artis popular sebelah rumah makin mendalam. 

~ THE END~

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pewarna Rambut Shurah

Assalammuala ikum... Ha i sume…Hari ni punya entri adalah sebab aq nak cite and kongsikan satu produk yg sangat aq suka guna,huhuhu….Mungkin ada yg pernah guna dan ada yg belum pernah guna lagi produk ni kan???So,aq akan cite kat korang pasal produk ni… Produk ape???... TARAAAAAA… . Haa….produk n i la.. Pewarna rambut shurah… Perwarna rambut shurah  mempunya i tujuh warna kesemuannya….And aq prefer      utkku guna warna keempatnya, iaitu warna  Koper Merah   (seperti yg  ditunjukkan dalam gambar)…Harganya,sangat2la berpatutan dan mampu dibeli, iaitu hanya dlm RM15.90 shj (sekotak)… Kepada korang yang beragama Islam,yg nak cuba produk ni,untuk menutup uban misalnya,   jangan risau…Kerana produk ni boleh diguna pakai solat..Kerana bahan2,dalamnya boleh sampai air ketika wudhuk…. TAPI!!!!!!... Sebelum korang nak pakai,korang kena melakukan ujian alahan dan ujian serat       terlebih dahulu…Tujuan ujian alahan adalah untuk menguji,sama ada,korang sesuai men

[UPDATE] Biodata SEVENTEEN

INTRODUCTION: Seventeen merupakan boyband baru asal Korea Selatan bentukan Pledis Entertainment. Grup ini beranggotakan 13 orang dengan rata-rata usia 17 tahun. Mereka terdiri dari S.coups, Junghan, Joshua, Jun, Hoshi, Wonwoo, Woozi, DK, Mingyu, The8, Seungkwan, Vernon, Dino. Seventeen juga di bahagi dalam 3 unit iaitu Vocal Team, Hip Hop Team dan Performance Team. Anggota Seventeen sendiri terpilih setelah melalui rangkaian ujibakat pada program acara mereka sendiri yaitu 'SEVENTEEN TV'. Program tersebut sebagai saranan pelatihan para calon itu untuk belajar bagaimana cara menghibur penonton. Sebelum debut, adik dari After School, NU'EST & Hello Venus ini juga telah tampil dalam program "SEVENTEEN Project - Debut Big Plan" yang ditayang MBC Music, yang menunjukkan persiapan debut mereka. Seventeen memulakan debutnya pada tanggal 29 Mei 2015 dengan lagu “Adore U” yang juga merupakan bahagian dari album mini pertamanya ’17 Car

Resepi : Kerepek Buah Sukun

Hai...  Untuk entry hari ni aku nak share cara nak wat kerepek..Kerepek Ubi kah??Ohh...tidak,tidak..Bukan kerepek ubi ye kakak habang sekelian... Tapi kerepek buah sukun.. Pada sapa yang tawu rupa buah sukun pasti ada yang tawu buah ini boleh dimakan dengan cara buat kuih.Tapi, aku suka buat ala2 kerepek or keropok.Sodap baq hang...  Ok, aku akan share cara nak buatnya.Caranya senang.Pejam mata dah boleh buat..Mungkin ada yang da tawu cara nak wat, tapi aku still nak bagitahu jugak,huhu...Aku akan story terus dalam cara nak buatnya, bahan2nya korang terus detect kat dalam cara2 tu ehh...:p Cara2nya:  1) Kupas buah sukun.Buang kulit tebalnya tu. 2) Then, belah buah itu.Belah ikut bentuk sederhana kecil or besar.Ikutla cara sendiri untuk memudahkan untuk potong nipis buahnya. 3) Sebelum nak potong nipis, cucila dahulu buah itu bersih2 untuk buangkan getahnya.Jangan risau, getahnya tak macam getah buah nangka.Basuh dengan air jaa. 4) Dah bersih dicuci, bolehla po