Langkau ke kandungan utama

Fanfic: Artis Popular Sebelah Rumah (Part 1)

ARTIS POPULAR SEBELAH RUMAH (PART 1)

Seorang gadis berjalan pulang ke rumah sambil sebelah tangannya menjijit beg plastik yang berisi barang2 dapur yang dibeli di kedai tadi. Sambil berjalan, dia membelek handphone ditangannya sambil membaca gosip hiburan di sebuah portal laman blog. Dia tersenyum tatkala membaca artikel tentang sebuah artis berkumpulan yang popular di kalangan peminat2 KPOP masa kini yang jugak merupakan kumpulan kegemarannya iaitu EXO. 

Sampai sahaja di satu lorong laluan berhampiran rumahnya, dia terlihat sebuah lori berhenti di depan rumah yang betul2 terletak bersebelahan rumahnya.Kelihatan beberapa orang lelaki sedang memunggah barang2 dari lori. "Ada orang baru pindah agaknya." Desis hati Arissa. Dia pun berjalan menuju ke rumahnya. Tatkala kakinya berjalan masuk ke dalam kawasan rumahnya, Arissa bertembung dengan abangnya di depan muka pintu

"Ehh Icha dah balik ye. Jomlah pegi rumah sebelah." Sapa Azil Hakimi sambil tangannya menunjuk ke arah kiri rumah.
"Ada jiran baru pindah ke along?" Tanya Arissa.
"Ha'ah. Ni along nak pegi tengok.Manalah tahu boleh tolong apa2 yang patut."
"Owh.Patutlah ramai lelaki je Icha tengok." Arissa meletakkan beg plastik ditangan di atas meja di luar rumah seraya duduk di kerusi di beranda rumah.

"Tulah.Jomlah kita pegi. Boleh berkenalan dengan diorang." Ajak Azil.
"Tak naklah.Seganlah." Arissa menolak ajakan abangnya.
"Alaa..nak segan apanya.Along kan ada.Lagipun kita kenalah kenal dengan jiran kita.Senanglah lau kita nak mintak tolong apa2 lau ada hal2 kecemasan ke apa ke." Abangnya mula bersyarah.
"Macamlah takde hari lain." jawab Arissa sambil memuncungkan mulut.
"Hari lain mesti sibuk,takde masa nak berkenal-kenal.Adik ni macam2 kan alasan dia.Jomla dik.Lau Icha tengok muka jiran baru kita ni mesti Icha suka.Along tengok hensem2 orangnya." Abangnya cuba mengumpan.
"Yela tu along.Lau EXO ke BTS ke yang pindah tak apalah jugak." Seloroh Arissa.
"Haih, tak abis2 dengan hero2 Korea dia tu. Jom jela dik." Belum sempat menjawab tangannya ditarik keluar rumah.Arissa terpaksa juga menurut.Faham benar dengan sikap abangnya yang sangatlah peramah itu.

***************************************

Terpegun Arissa melihat empat orang jejaka tampan di hadapannya kini. 8 mata bersatu memandangnya. Bagaikan tidak percaya dengan apa yang dilihat di depannya sekarang. Seperti bermimpi wajah2 artis faveret yang selama ini yg menjadi kesukaannya berada di depan matanya.Bukan saja di depannya,malah tinggal di sebelah rumahnya.Merupakan jirannya. Dia yakin di depannya sekarang adalah artis2 kegemarannya.

"Icha!" Bagaikan berada di awangan pabila disergah Azil begitu. Merah mukanya memandang mereka berempat yang tersenyum ke arahnya.
"Apa along ni.Malu Icha." Kata Arissa berdiri dibelakang Azil.
"Along bukan jerit kuat sangat pun.Dari tadi along panggil tak dengar.Tahula diorang ni hensem tapi tak payahla nak tengok sampai camtu." Kata Azil berpura-pura marah.

"Maaflah. Adik saya ni terkejut nampak lelaki hensem,tu yang dia terlopong sikit. Saya Azil.Ni adik saya.Hanis Arissa. Kami ni jiran sebelah." Azil perkenalkan diri kami. "Isy, along ni. Tak jaga air muka adik dia langsungla.." Sempat lagi dia mengutuk abangnya dalam hati.
"Owh takpe..Hai Arissa. Saya Baekhyun. Ni adik saya Taehyung." Baekhyun memperkenalkan dirinya dan adiknya yang berdiri disebelahnya. Arissa mengangguk dan senyum. Berdebar hatinya pabila jejaka tinggi lampai itu memandangnya dengan senyuman yang manis sekali.
"Annyeong, Taehyung imnida." Taehyung bersapa dengan kami. Comel je adiknya tersenyum.
"Saya Chanyeol. Ni adik saya Jimin." Kini jejaka tinggi itu pula memperkenalkan dirinya dan adiknya. Azil bersalaman dengan mereka.

"Kejap.Bila tengok awak berempat ni, macam pernah tengok je. Macam artis kegemaran adik saya.Kan Icha?" Tanya Azil kehairanan.
"Haa? Err... ya kot.." Tergagap-gagap Arissa yang bagai dengar tak dengar dengan soalan Azil. 
"Oh yeke? Siapa yang Arissa minat?" Baekhyun bertanya kepada Arissa.
"Err..EXO dan BTS. Awak semua pun mirip dengan ahli kumpulan2 tu.Ke korang memang dari EXO dengan BTS?" Arissa cuba bertanya kerana dia yakin empat lelaki hadapannya itu memang dari kumpulan EXO dan BTS. 

Mereka berempat tersenyum sesama mereka.
"Betul ke korang ni artis macam yang adik saya tanya tu?" Tanya Azil juga.
"Nae. Betul. Saya dan Baekhyun dari EXO." Jawab Chanyeol.
"Saya dan Taehyung pulak dari BTS." Jimin pula menjawab. Terkejut Azil apabila mendengarnya. Arissa tersenyum gembira kerana apa yang disangkanya betul.
"Wah tak sangka betul. Kami berjiran dengan artis." Ketawa Azil berkata.
"Tak sangka jugak kami ada orang kenal kami kat sini. Dekat dengan peminat kami pulak tu. Selamat berkenalan Arissa." Kata Baekhyun sambil mengenyitkan matanya. Arissa tersenyum malu.

Arissa tak sangka dia dapat berjumpa dengan artis2 kegemarannya.Apalagi mereka berjiran. Artis popular hanya tinggal di sebelah rumahnya sahaja. Dikatanya mereka berpindah ke situ kerana untuk mencari ilham untuk penghasilan lagu dan bercuti. Maka bermulalah kisah mereka....

Bersambung....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pewarna Rambut Shurah

Assalammualaikum...
Hai sume…Hari ni punya entri adalah sebab aq nak cite and kongsikan satu produk yg sangat aq suka guna,huhuhu….Mungkin ada yg pernah guna dan ada yg belum pernah guna lagi produk ni kan???So,aq akan cite kat korang pasal produk ni… Produk ape???...
TARAAAAAA….

Haa….produk ni la..Pewarna rambut shurah… Perwarna rambut shurah mempunyai tujuh warna kesemuannya….And aq prefer utkku guna warna keempatnya, iaitu warna Koper Merah(seperti yg ditunjukkan dalam gambar)…Harganya,sangat2la berpatutan dan mampu dibeli, iaitu hanya dlm RM15.90 shj (sekotak)… Kepada korang yang beragama Islam,yg nak cuba produk ni,untuk menutup uban misalnya,jangan risau…Kerana produk ni boleh diguna pakai solat..Kerana bahan2,dalamnya boleh sampai air ketika wudhuk….
TAPI!!!!!!...
Sebelum korang nak pakai,korang kena melakukan ujian alahan dan ujian serat terlebih dahulu…Tujuan ujian alahan adalah untuk menguji,sama ada,korang sesuai menggunakan produk ni atau tidak…Ujian serat bertujuan,utk menentukan…

Review Produk : Pewarna Rambut- Silkygirl Color Shine

Assalammualaikum...
Sebelum ini, aku dah sharekan tentang produk pewarna rambut Syurah.So, kali ni aku nak share tentang produk Silkygirl Color Shine..Aku baru saja beli kat Guardian dengan harga promosi Rm15 brapa sen ntah,lupa plak,huhu...

Ni yang aku beli tu..Belum pakai pun lagi haa..Panas lagi kuar dari oven,kehkeh...

Ok, ni yang ada dalam kotak.. • Ammonia-Free colorant (55ml) • Developer Cream (55ml) • After color conditioner (15ml) • Gloves • Instruction Leaflet
SILKYGIRL ColorShine HairColor dengan minyak argan dan minyak zaitun memberikan anda rambut yang kelihatan sihat, berseri dan semula jadi. Rumusan lembut tanpa ammonia ini melitupi uban 100%. Produk ini senang diguna meskipun pertama kali mencubanya..
Perapi intensive After-Color Conditioner yang disertakan mengandungi Wild Mango Butter, Panthenol dan Aloe Vera melembapkan rambut dari akar ke hujung rambut.


Reasons to Shine:
Ammonia-Free: >> Mata dan kulit kepala tidak akan rasa pedih lagi dengan rumusan tanpa ammon…

Resepi : Kerepek Buah Sukun

Hai...
 Untuk entry hari ni aku nak share cara nak wat kerepek..Kerepek Ubi kah??Ohh...tidak,tidak..Bukan kerepek ubi ye kakak habang sekelian... Tapi kerepek buah sukun..
Pada sapa yang tawu rupa buah sukun pasti ada yang tawu buah ini boleh dimakan dengan cara buat kuih.Tapi, aku suka buat ala2 kerepek or keropok.Sodap baq hang... 
Ok, aku akan share cara nak buatnya.Caranya senang.Pejam mata dah boleh buat..Mungkin ada yang da tawu cara nak wat, tapi aku still nak bagitahu jugak,huhu...Aku akan story terus dalam cara nak buatnya, bahan2nya korang terus detect kat dalam cara2 tu ehh...:p
Cara2nya:  1) Kupas buah sukun.Buang kulit tebalnya tu. 2) Then, belah buah itu.Belah ikut bentuk sederhana kecil or besar.Ikutla cara sendiri untuk memudahkan untuk potong nipis buahnya. 3) Sebelum nak potong nipis, cucila dahulu buah itu bersih2 untuk buangkan getahnya.Jangan risau, getahnya tak macam getah buah nangka.Basuh dengan air jaa. 4) Dah bersih dicuci, bolehla potong nipis2 buah itu.Dah…