Langkau ke kandungan utama

Midnight Talk #4- First Love With Bangtan Boys (Pg 2)

(Sambungan dari page 1)

Haa, punya panjang lirik lagu buatkan aku malas nak sambung kat page 1 tu,jadi aku sambung kat sini jela ehh,hahaha...Ok, aku start citela ehh. 

Bagi semua fans BTS tahula kan BTS debut since 2013 lagi.Then, aku mula minat dan kenal grup ni pun baru tahun lepas.Aku terpengaruh dengan adik sepupu aku untuk dengar lagu diorang.Dari situla aku mula kenal dengan diorang haa..Aku minat dengan grup ni lepas aku minat EXO.Malah, aku lebih fanatik kat BTS daripada EXO sendiri,haha...Tapi fan aku randomla..Mana2 pun boleh masuk, baik ELF, BEAUTY, INSPIRIT,EXO-L, or IGOT7.

First lagu diorang yg aku mula dengar lagu 'DOPE'. Bila dah dengar & tengok mv diorang,aku terus suka.Boleh dikatakan aku mula minat Hip Hop disebabkan 7 orang budak2 nila.Sebelum ni xlah berapa minat pun dgn muzik Hip Hop ni.

Jenis aku kan, bila dah mula suka lagu aku pasti akan cari info pasal diorang.Dari biodata,lagu2,mv2, ke moment2 diorang dalam program2 tv semua tuhh..Member pertama yg dah buatkan aku fallin in love adalah si Park Jimin,pastu Suga.Huishh, comel gila si YoonMin couple nihh,huhu...😍

Walaupun si Jimin ni pangkat adik dengan aku tapi bila tengok dia senyum,alahai...Melting wehhh.Dahla banyak cakap,haha..Takdak dia aku rasa tak meriah grup tuhh.Tambah pulak dengan si alien a.k.a anak Baekhyun si V tu.Budak tu sangat gila,haha..Btw, si Jin yang sama umur dgn aku tuhh, aku sangat2la tak sangka dia sebaya aku.Nampak sgt xmatured wajah dia,hahaha...😂😂

Cukuplah kot aku story pasal si member2nya.Korang dah baca tak lirik2 lagu kat atas tuhh.Lau dah, kan tadi aku ada kata lagu2 tu agak dekat dengan aku kan? Sekarang aku nak cite.

Bagi pendapat aku, lirik disetiap lagu2 diorang bukan sekadar bercerita kisah perjalanan karier,life diorang saja tapi pada masa yg sama boleh bagi inspirasi, semangat, motivasi pada fans2.

Why? Ok cuba baca balik kat lirik2 lagu yg aku tulis tu.Cukup baca kat english translation tu cukuplah.Nak explain satu persatu secara detail pun aku malas nak taip.Aku ringkaskan jela ehh.

Maksud lirik dia macam bagi semangat pada kita untuk hadapi hidup yg penuh cabaran dugaan dgn semangat. (Young Forever song). Bagi motivasi setiap orang perlu ada impian hidup (No More Dream song).

Lau aku macam rasa down dengan sesuatu, bila aku dengar lagu2 ni rasa cam semangatla skit,hewhew.Ni bagi kisah,pendapat aku jela.Ada lagi lagu2 diorang yg mungkin boleh bagi motivasi,ampa cari jela sendiri.

Kesimpulannya, tak semua lirik2 lagu kpop tu semuanya mengarut or mengandungi unsur iluminati.Cukup buat je research sendiri.

Last, sebab2 kenapa aku sangat paling jatuh cinta dengan BTS in first sight (cehhh, cannot go punya ayat) :  

1) First rupa paras hensem tak yah cakaplaa..Memang hensem pun,setanding member2 EXO mahupun GOT7 or INFINITE. :P
2) Muzik diorang pd aku sangat jujur. Dorang sangat bekerja keras dalam hasilkan karya dengan titik peluh diorang sendiri walaupun tanpa guna khidmat komposer lain. Clap for them.Buktinya, hampir keseluruhan lagu2 diorang, adalah ciptaan RM & Suga.
3) Gelagat2 diorang sangat menghiburkan hati yg sedang duka lara.Pada aku, kumpulan dorang yg paling hyper plus gila,hehe..Fans jgn marah / kecam aku plak. Kang tak pasal2 gaduh. :p
4) Hubungan akrab antara members sangat erat dan akrab seperti hubungan adik beradik kandung.Jeles tul tengok 😟
5) Macam yg aku katakan tadi.Aku suka grup ni sebab lirik2 lagu dia sangat memberi satu inspirasi, semangat untuk lalui life yg berliku-liku cabarannya.

Tu jela kot sebabnya.
Ok,done.Bye..


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pewarna Rambut Shurah

Assalammuala ikum... Ha i sume…Hari ni punya entri adalah sebab aq nak cite and kongsikan satu produk yg sangat aq suka guna,huhuhu….Mungkin ada yg pernah guna dan ada yg belum pernah guna lagi produk ni kan???So,aq akan cite kat korang pasal produk ni… Produk ape???... TARAAAAAA… . Haa….produk n i la.. Pewarna rambut shurah… Perwarna rambut shurah  mempunya i tujuh warna kesemuannya….And aq prefer      utkku guna warna keempatnya, iaitu warna  Koper Merah   (seperti yg  ditunjukkan dalam gambar)…Harganya,sangat2la berpatutan dan mampu dibeli, iaitu hanya dlm RM15.90 shj (sekotak)… Kepada korang yang beragama Islam,yg nak cuba produk ni,untuk menutup uban misalnya,   jangan risau…Kerana produk ni boleh diguna pakai solat..Kerana bahan2,dalamnya boleh sampai air ketika wudhuk…. TAPI!!!!!!... Sebelum korang nak pakai,korang kena melakukan ujian alahan dan ujian serat       terlebih dahulu…Tujuan ujian alahan adalah untuk menguji,sama ada,korang sesuai men

[UPDATE] Biodata SEVENTEEN

INTRODUCTION: Seventeen merupakan boyband baru asal Korea Selatan bentukan Pledis Entertainment. Grup ini beranggotakan 13 orang dengan rata-rata usia 17 tahun. Mereka terdiri dari S.coups, Junghan, Joshua, Jun, Hoshi, Wonwoo, Woozi, DK, Mingyu, The8, Seungkwan, Vernon, Dino. Seventeen juga di bahagi dalam 3 unit iaitu Vocal Team, Hip Hop Team dan Performance Team. Anggota Seventeen sendiri terpilih setelah melalui rangkaian ujibakat pada program acara mereka sendiri yaitu 'SEVENTEEN TV'. Program tersebut sebagai saranan pelatihan para calon itu untuk belajar bagaimana cara menghibur penonton. Sebelum debut, adik dari After School, NU'EST & Hello Venus ini juga telah tampil dalam program "SEVENTEEN Project - Debut Big Plan" yang ditayang MBC Music, yang menunjukkan persiapan debut mereka. Seventeen memulakan debutnya pada tanggal 29 Mei 2015 dengan lagu “Adore U” yang juga merupakan bahagian dari album mini pertamanya ’17 Car

Resepi : Kerepek Buah Sukun

Hai...  Untuk entry hari ni aku nak share cara nak wat kerepek..Kerepek Ubi kah??Ohh...tidak,tidak..Bukan kerepek ubi ye kakak habang sekelian... Tapi kerepek buah sukun.. Pada sapa yang tawu rupa buah sukun pasti ada yang tawu buah ini boleh dimakan dengan cara buat kuih.Tapi, aku suka buat ala2 kerepek or keropok.Sodap baq hang...  Ok, aku akan share cara nak buatnya.Caranya senang.Pejam mata dah boleh buat..Mungkin ada yang da tawu cara nak wat, tapi aku still nak bagitahu jugak,huhu...Aku akan story terus dalam cara nak buatnya, bahan2nya korang terus detect kat dalam cara2 tu ehh...:p Cara2nya:  1) Kupas buah sukun.Buang kulit tebalnya tu. 2) Then, belah buah itu.Belah ikut bentuk sederhana kecil or besar.Ikutla cara sendiri untuk memudahkan untuk potong nipis buahnya. 3) Sebelum nak potong nipis, cucila dahulu buah itu bersih2 untuk buangkan getahnya.Jangan risau, getahnya tak macam getah buah nangka.Basuh dengan air jaa. 4) Dah bersih dicuci, bolehla po