Langkau ke kandungan utama

Review Filem: 3AM (PART 2)

Assalammualaikum….

Tanpa buang masa yang agak panjang dengan segala kemerapuan yang tahap dewa,aq nak bua review filem seram Thai yang baru,iaitu “3AM-PART 2”….Ucapan sekalung terima kasih kepada auntyku sebab bagi aq pinjam dia punya wifi untuk aq hupdate aq punya blog…;)

Aq baru sahaja tengok filem ni…Dalam Part 1 aq xtengok pun,so aq decide beli jekk DVD yg part 2 punya,lolz…

Review Filem:
"3AM Part 2" merupakan film omnimbus dengan tiga cerita horor yang berbeda, namun tetap memiliki keterkaitan. Benang merahnya adalah hantu-huntu di film ini muncul setiap jam 3 dini hari. Konon, ada kepercayaan bahwa mahkluk halus mencapai kekuatan penuhnya pada pukul tiga dini hari.
Aktor dan aktris yang terlibat di "3AM part 2" antara lain, Sinjai Plengpanich, JuSuppanart Jittaleela, Thawat Pornrattanaprasert, Ray McDonald, Apapattara Meesang, dan Pichasinee Tanwibon.
Film ini mengandalkan mitos di Thailand yang dipercaya kalau pada jam 3 tengah malam, semua hantu akan keluar. Dibuka dengan cerita pertama yaitu “The Third Night” yang menceritakan tentang Rang, seorang preman yang juga tattoo artist meninggal karena kecelakaan sepeda motor. Ternyata arwahnya masih penasaran karena isterinya, Goi, berselingkuh dengan sahabatnya sendiri. Misi arwah Rang adalah membawa isterinya ke surga bersamanya. Dilanjut dengan “The Convent”, yang menceritakan legenda Biarawati Tanpa Kepala yang menghuni biara tua di seberang asrama sekolah putri. Khem yang jadi salah satu murid di sana melakukan ritual berdoa kepada biarawati tanpa kepala itu supaya salah satu murid perempuan yang disukainya menjadi pacarnya, tapi kemudian doa itu menjadi sebuah malapetaka. Terakhir, “The Offering”, sebuah keluarga yang mempunyai usaha toko uang kertas dan persembahan untuk upacara orang meninggal. Suatu hari Kow yang merupakan kepala keluarga mendapat kabar kalau istrinya, Juju, mengalami kecelakaan hingga tewas. Padahal, Juju baru saja membelikan makan malam dan ada di kamarnya. 
THE THIRD NIGHT
Sutradara : Putipong Saisrikaew
"3AM Part 2" dibuka dengan "The Third Night", sebuah film yang berkisah tentang tewasnya Rang, pentolan geng motor dan seniman tato dalam sebuah kecelakaan di jalan raya.
Rang tewas saat berusaha mengejar kekasihnya, Goi, yang kepergok berselingkuh dengan Boso, temannya sendiri. Ia tak mampu mengendalikan laju motornya yang kencang, hingga menabrak pembatas jalan.
Pasca kematiannya itu, terungkap fakta bahwa ternyata teman-temannya memang menginginkan Rang mati demi mendapatkan uangnya. Temannya itu pun berupaya mencari ATM milik Rang dan melacak nomor PIN-nya. Namun di malam ketiga kematiannya, arwah Rang muncul dan mulai menteror orang-orang yang telah menghianatinya itu.
"THE CONVENT"
Sutradara : Kirati Nakintanon
Cerita di film ini berkisah tentang cinta segitiga antara pasangan lesbian yang terjebak dalam mitos tentang biarawati tanpa kepala. Di sebuah sekolah khusus perempuan, memang beredar kabar tentang adanya suara piano yang berasal dari gereja tua. Mereka meyakini bahwa seorang biarawati tanpa kepala sedang memainkan piano tersebut.
Biarawati itu tewas bunuh diri karena merasa bersalah telah mencintai selain Tuhan. Konon, bila seseorang datang ke sana seorang diri pukul 3 dini hari, kemudian menyayat telapat tangannya dan menaruh setangkai bunga mawar di atas piano, maka keinginan orang tersebut akan terkabul.
Beberapa siswi pun ingin membuktikan kebenaran mitos tersebut. Mereka datang untuk meminta jodoh. Celakanya, para siswi ini justru terjebak dalam situasi yang menegangkan.
"THE OFFERING"
Sutradara : Issara Nadee
Di film terakhir, beberapa pemain "The Third Night" juga kembali muncul karena memang masih memiliki keterkaitan. Cerita bermula dari kekacauan di sebuah toko uang kertas dan persembahan untuk arwah milik Kow dan Juju.
Ketika sedang menyantap makan malam, Kow mendapat kabar kalau mobil istrinya mengalami kecelakaan hingga tewas. Padahal Juju baru saja membelikannya makan malam, dan kini sedang berada di dalam kamar.
Bersama Mod, karyawannya, Kow berusaha menghindar dari gangguan Juju yang dikiranya hantu. Ini akan menjadi awal dari sebuah malam yang sangat panjang dan menakutkan.
 Komen:
Tak berapa seram sebab penunjukkan hantunya tidak berapa menunjukkan seramnya….And, jalan ceritanya kurang untuk difahami bagiku,huhu…




Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pewarna Rambut Shurah

Assalammualaikum...
Hai sume…Hari ni punya entri adalah sebab aq nak cite and kongsikan satu produk yg sangat aq suka guna,huhuhu….Mungkin ada yg pernah guna dan ada yg belum pernah guna lagi produk ni kan???So,aq akan cite kat korang pasal produk ni… Produk ape???...
TARAAAAAA….

Haa….produk ni la..Pewarna rambut shurah… Perwarna rambut shurah mempunyai tujuh warna kesemuannya….And aq prefer utkku guna warna keempatnya, iaitu warna Koper Merah(seperti yg ditunjukkan dalam gambar)…Harganya,sangat2la berpatutan dan mampu dibeli, iaitu hanya dlm RM15.90 shj (sekotak)… Kepada korang yang beragama Islam,yg nak cuba produk ni,untuk menutup uban misalnya,jangan risau…Kerana produk ni boleh diguna pakai solat..Kerana bahan2,dalamnya boleh sampai air ketika wudhuk….
TAPI!!!!!!...
Sebelum korang nak pakai,korang kena melakukan ujian alahan dan ujian serat terlebih dahulu…Tujuan ujian alahan adalah untuk menguji,sama ada,korang sesuai menggunakan produk ni atau tidak…Ujian serat bertujuan,utk menentukan…

Review Produk : Pewarna Rambut- Silkygirl Color Shine

Assalammualaikum...
Sebelum ini, aku dah sharekan tentang produk pewarna rambut Syurah.So, kali ni aku nak share tentang produk Silkygirl Color Shine..Aku baru saja beli kat Guardian dengan harga promosi Rm15 brapa sen ntah,lupa plak,huhu...

Ni yang aku beli tu..Belum pakai pun lagi haa..Panas lagi kuar dari oven,kehkeh...

Ok, ni yang ada dalam kotak.. • Ammonia-Free colorant (55ml) • Developer Cream (55ml) • After color conditioner (15ml) • Gloves • Instruction Leaflet
SILKYGIRL ColorShine HairColor dengan minyak argan dan minyak zaitun memberikan anda rambut yang kelihatan sihat, berseri dan semula jadi. Rumusan lembut tanpa ammonia ini melitupi uban 100%. Produk ini senang diguna meskipun pertama kali mencubanya..
Perapi intensive After-Color Conditioner yang disertakan mengandungi Wild Mango Butter, Panthenol dan Aloe Vera melembapkan rambut dari akar ke hujung rambut.


Reasons to Shine:
Ammonia-Free: >> Mata dan kulit kepala tidak akan rasa pedih lagi dengan rumusan tanpa ammon…

Resepi : Kerepek Buah Sukun

Hai...
 Untuk entry hari ni aku nak share cara nak wat kerepek..Kerepek Ubi kah??Ohh...tidak,tidak..Bukan kerepek ubi ye kakak habang sekelian... Tapi kerepek buah sukun..
Pada sapa yang tawu rupa buah sukun pasti ada yang tawu buah ini boleh dimakan dengan cara buat kuih.Tapi, aku suka buat ala2 kerepek or keropok.Sodap baq hang... 
Ok, aku akan share cara nak buatnya.Caranya senang.Pejam mata dah boleh buat..Mungkin ada yang da tawu cara nak wat, tapi aku still nak bagitahu jugak,huhu...Aku akan story terus dalam cara nak buatnya, bahan2nya korang terus detect kat dalam cara2 tu ehh...:p
Cara2nya:  1) Kupas buah sukun.Buang kulit tebalnya tu. 2) Then, belah buah itu.Belah ikut bentuk sederhana kecil or besar.Ikutla cara sendiri untuk memudahkan untuk potong nipis buahnya. 3) Sebelum nak potong nipis, cucila dahulu buah itu bersih2 untuk buangkan getahnya.Jangan risau, getahnya tak macam getah buah nangka.Basuh dengan air jaa. 4) Dah bersih dicuci, bolehla potong nipis2 buah itu.Dah…