Langkau ke kandungan utama

Android Game: Happy Mall Story

Assalammualaikum...

Hye guys. First entry in this February 2017. Ok, hari ni nak cite pasal satu android game yg aku tengah ketagih sekarang ni. Bukan ketagih dadah ehh..
Nama game dia adalah: Happy Mall Story. Game drpd Happy Labs.

Cara nak bermain akan ditunjukkan dalam game ni. Tapi aku cite secara ringkas jela ehh.

•Game ni dimainkan dengan cara kita membina satu shopping mall idaman kita sendiri. Mean, membantu kita memerah idea create our own mall dari segi layout, kiosk2,decoration dll.
• Untuk membina kiosk dan kedai2 kecil dalam mall ni kita perlu kumpulkan coin yg mencukupi melalui pelanggan2 yg berkunjung di setiap kedai. 
•Untuk setiap level di berikan beberapa item yg disediakan apabila sampai setiap level.
• Untuk sampai level dengan cara memperbesarkan ukuran kawasan mall mengikut kadar coin yg diperlukan.

Ni peringkat level yang aku dah lalui.Level 7 je baru haa.. 

Selain game Happy Mall Story ni, aku juga ada install game Hotel Story yg jugak  daripada Happy Labs. Hotel Story pun lebih kurang macam game ni cuma bezanya kita bina hotel kita sendiri. Aku start main game Hotel Story dulu baru aku start dengan yg mall ni tapi update kat blog game mall ni,hehe..

Untuk game Hotel Story tu boleh dimainkan waktu tiada data internet. Untuk game mall ni aku tak sure boleh main waktu takde data ke tak.Sebab aku baru je install yg mall ni. Nanti hampa download la sendiri lau nak main ok.

INFORMATION FROM GOOGLE PLAY:

Build your own dream shopping mall, attract shoppers and become a mall tycoon!
Design and build your own dream shopping mall in Happy Mall Story! Unlock unique and cute shoppers to your mall and become the ultimate mall tycoon! 


★BE THE ULTIMATE TYCOON!
✔ Design your own mall, create new floors and fill it up with shops, special attractions and mall amenities!
✔ Increase Shop Appeal to attract new shoppers. Watch their cute interactions with store owners!
✔ Expand your mall, upgrade stores and services, and invest to earn coins!
✔ Run tours and Fever sales to earn easy money!


★FEATURES!
✔ FREE to play! 

✔ 120+ shops and 30+ shopper types to unlock!

✔ Tip your friends and show off your mall!

✔ Offline! Manage your mall without using up data

✔ Optimized for S3/S4/Note 2/Tab and large screen devices!

Ok Done. Bye. 
Happy weekday
:)



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pewarna Rambut Shurah

Assalammuala ikum... Ha i sume…Hari ni punya entri adalah sebab aq nak cite and kongsikan satu produk yg sangat aq suka guna,huhuhu….Mungkin ada yg pernah guna dan ada yg belum pernah guna lagi produk ni kan???So,aq akan cite kat korang pasal produk ni… Produk ape???... TARAAAAAA… . Haa….produk n i la.. Pewarna rambut shurah… Perwarna rambut shurah  mempunya i tujuh warna kesemuannya….And aq prefer      utkku guna warna keempatnya, iaitu warna  Koper Merah   (seperti yg  ditunjukkan dalam gambar)…Harganya,sangat2la berpatutan dan mampu dibeli, iaitu hanya dlm RM15.90 shj (sekotak)… Kepada korang yang beragama Islam,yg nak cuba produk ni,untuk menutup uban misalnya,   jangan risau…Kerana produk ni boleh diguna pakai solat..Kerana bahan2,dalamnya boleh sampai air ketika wudhuk…. TAPI!!!!!!... Sebelum korang nak pakai,korang kena melakukan ujian alahan dan ujian serat       terlebih dahulu…Tujuan ujian alahan adalah untuk menguji,sama ada,korang sesuai men

[UPDATE] Biodata SEVENTEEN

INTRODUCTION: Seventeen merupakan boyband baru asal Korea Selatan bentukan Pledis Entertainment. Grup ini beranggotakan 13 orang dengan rata-rata usia 17 tahun. Mereka terdiri dari S.coups, Junghan, Joshua, Jun, Hoshi, Wonwoo, Woozi, DK, Mingyu, The8, Seungkwan, Vernon, Dino. Seventeen juga di bahagi dalam 3 unit iaitu Vocal Team, Hip Hop Team dan Performance Team. Anggota Seventeen sendiri terpilih setelah melalui rangkaian ujibakat pada program acara mereka sendiri yaitu 'SEVENTEEN TV'. Program tersebut sebagai saranan pelatihan para calon itu untuk belajar bagaimana cara menghibur penonton. Sebelum debut, adik dari After School, NU'EST & Hello Venus ini juga telah tampil dalam program "SEVENTEEN Project - Debut Big Plan" yang ditayang MBC Music, yang menunjukkan persiapan debut mereka. Seventeen memulakan debutnya pada tanggal 29 Mei 2015 dengan lagu “Adore U” yang juga merupakan bahagian dari album mini pertamanya ’17 Car

Resepi : Kerepek Buah Sukun

Hai...  Untuk entry hari ni aku nak share cara nak wat kerepek..Kerepek Ubi kah??Ohh...tidak,tidak..Bukan kerepek ubi ye kakak habang sekelian... Tapi kerepek buah sukun.. Pada sapa yang tawu rupa buah sukun pasti ada yang tawu buah ini boleh dimakan dengan cara buat kuih.Tapi, aku suka buat ala2 kerepek or keropok.Sodap baq hang...  Ok, aku akan share cara nak buatnya.Caranya senang.Pejam mata dah boleh buat..Mungkin ada yang da tawu cara nak wat, tapi aku still nak bagitahu jugak,huhu...Aku akan story terus dalam cara nak buatnya, bahan2nya korang terus detect kat dalam cara2 tu ehh...:p Cara2nya:  1) Kupas buah sukun.Buang kulit tebalnya tu. 2) Then, belah buah itu.Belah ikut bentuk sederhana kecil or besar.Ikutla cara sendiri untuk memudahkan untuk potong nipis buahnya. 3) Sebelum nak potong nipis, cucila dahulu buah itu bersih2 untuk buangkan getahnya.Jangan risau, getahnya tak macam getah buah nangka.Basuh dengan air jaa. 4) Dah bersih dicuci, bolehla po