Langkau ke kandungan utama

Cerpen: Bangtan Lover's Pt 1

BANGTAN LOVER'S (PART 1)

"Lisa, bangun. Hari ni hari pertama kamu di kolej.Nanti kamu lambat pulak."Mamanya, Pn Marina berteriak dari ruang dapur.Dengan malasnya, aku pun bangun menuju ke bilik air dengan tuala yg diambil di penyidai.

Nama aku Maria Alisa.Hari ni hari pertama aku belajar di Kolej Perkasa dalam setelah permohonan aku untuk bertukar dari universiti lamaku di London diluluskan.Aku memohon untuk bertukar universiti kerana tidak mahu berjauhan dengan mama dan abang aku.Aku sememangnya rapat dengan keluarga dan tidak mampu untuk berjauhan dengan mereka, apalagi sejak arwah papa pergi meninggalkan kami sejak 3 tahun lepas.

Setelah bersiap ala kadar, berbaju kurung dan rambut yg di ikat kemas, aku pun melangkah menuju ke bawah.Aku lihat kereta abang Faiz tiada di garaj, itu bermakna abang Faiz sudah pergi kerja.Sebagai pemegang jawatan pengarah urusan syarikat yang menggantikan tempat arwah papa, abang Faiz perlu memberi contoh yang baik pada pekerja2nya,jadi sebab itu dia pergi ke pejabat awal.

"good morning mama.Mama masak apa breakfast hari ni?" Aku mengambil duduk di meja makan sambil menuang air dalam cawan. "Mama masak nasi goreng.Nah makan cepat.Nanti lambat pulak pergi." Mama menyuakan sepinggan nasi goreng.Setelah selesai sarapan aku pun berangkat ke kolej selepas bersalam dengan mama.

***

Sampai sahaja aku kat kolej, mata aku kagum melihat suasana persekitaran dalam kolej itu.Kolej itu sangat besar dan luas.Pelbagai kemudahan yang tersedia.Tak jauh berbeza dengan universiti aku di London.

Aku melangkah menuju ke bangunan Hal Ehwal Pelajar setelah bertanya kepada pengawal di pintu pagar tadi.Aku pun masuk ke pejabat pendaftaran untuk urusan pendaftaran.Setelah selesai urusan, aku pun di minta menuju ke kelas yang bakal aku duduki.Aku pun berjalan mencari nama kelas yang tertulis pada kertas yang tercatit maklumat subjek yang akan aku ambil.Setelah jumpa, aku pun memberi salam kepada pensyarah yang tengah mengajar.Semua pelajar kelas itu memandang ke arah aku.Gugup juga aku rasa.

"Kamu pelajar baru tu kan? Silakan masuk.Nama saya Cik Juwita.Kamu boleh perkenalkan diri kamu pada rakan2 sekelas kamu" Arah Cik Juwita.
"Selamat pagi.Nama saya Maria Alisa.Saya berpindah dari Universiti Oxford,London." Semua pelajar yg mendengar bersorak.Kagum barangkali.
"Baiklah Alisa.Awak boleh mengambil tempat di situ ye" Aku pun menuju ke tempat yg ditunjuk oleh Cik Juwita.

Kelas hari itu selesai. Semua pelajar bersiap untuk pulang.Ketika aku baru hendak bangun, sekumpulan pelajar lelaki berjalan mendekati meja aku.Mereka juga rakan sekelas aku. Masing2 kacak betul.Aku hanya melemparkan senyum.Kang tak senyum,dikata sombong pulak.

 Salah seorang daripada mereka yang paling tinggi di antara mrk memperkenalkan diri.
"Hai,selamat berkenalan.Nama saya Namjoon,but you can call me Rap Mon.I can rap.Kenalkan rakan2 saya." Seorang demi seorang perkenalkan diri masing2.
"Hai, saya Jin.Selamat datang ke kolej kami." Manis Jin tersenyum.
"Hai, i'm your hope.Saya J-Hope."
"Saya Yoongi.Panggil saja Suga.Ni adik saya Jimin." Suga memperkenalkan adiknya yg berada di sebelahnya. Aku hanya mengangguk tersenyum. " 
"Dan saya Taehyung.Just call me V.Ini pulak Jungkook." Lagi dua orang datang perkenalkan diri.
"Hai semua.Saya Lisa." Sekali lagi aku kenalkan diri. Rap Mon menambah lagi. "Kami adalah boyband Bangtan Boys.Kami adalah artis di kolej ini." 
"owh begitu." Aku cuma senyum.Tak sangka ada artis dekat kolej.Aku pun meminta diri untuk pulang.Lagi lama berborak,lagi lambat pulak nak balik. Kami pun sama2 keluar dari kelas dan pulang.

Bersambung....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pewarna Rambut Shurah

Assalammualaikum...
Hai sume…Hari ni punya entri adalah sebab aq nak cite and kongsikan satu produk yg sangat aq suka guna,huhuhu….Mungkin ada yg pernah guna dan ada yg belum pernah guna lagi produk ni kan???So,aq akan cite kat korang pasal produk ni… Produk ape???...
TARAAAAAA….

Haa….produk ni la..Pewarna rambut shurah… Perwarna rambut shurah mempunyai tujuh warna kesemuannya….And aq prefer utkku guna warna keempatnya, iaitu warna Koper Merah(seperti yg ditunjukkan dalam gambar)…Harganya,sangat2la berpatutan dan mampu dibeli, iaitu hanya dlm RM15.90 shj (sekotak)… Kepada korang yang beragama Islam,yg nak cuba produk ni,untuk menutup uban misalnya,jangan risau…Kerana produk ni boleh diguna pakai solat..Kerana bahan2,dalamnya boleh sampai air ketika wudhuk….
TAPI!!!!!!...
Sebelum korang nak pakai,korang kena melakukan ujian alahan dan ujian serat terlebih dahulu…Tujuan ujian alahan adalah untuk menguji,sama ada,korang sesuai menggunakan produk ni atau tidak…Ujian serat bertujuan,utk menentukan…

Review Produk : Pewarna Rambut- Silkygirl Color Shine

Assalammualaikum...
Sebelum ini, aku dah sharekan tentang produk pewarna rambut Syurah.So, kali ni aku nak share tentang produk Silkygirl Color Shine..Aku baru saja beli kat Guardian dengan harga promosi Rm15 brapa sen ntah,lupa plak,huhu...

Ni yang aku beli tu..Belum pakai pun lagi haa..Panas lagi kuar dari oven,kehkeh...

Ok, ni yang ada dalam kotak.. • Ammonia-Free colorant (55ml) • Developer Cream (55ml) • After color conditioner (15ml) • Gloves • Instruction Leaflet
SILKYGIRL ColorShine HairColor dengan minyak argan dan minyak zaitun memberikan anda rambut yang kelihatan sihat, berseri dan semula jadi. Rumusan lembut tanpa ammonia ini melitupi uban 100%. Produk ini senang diguna meskipun pertama kali mencubanya..
Perapi intensive After-Color Conditioner yang disertakan mengandungi Wild Mango Butter, Panthenol dan Aloe Vera melembapkan rambut dari akar ke hujung rambut.


Reasons to Shine:
Ammonia-Free: >> Mata dan kulit kepala tidak akan rasa pedih lagi dengan rumusan tanpa ammon…

Resepi : Kerepek Buah Sukun

Hai...
 Untuk entry hari ni aku nak share cara nak wat kerepek..Kerepek Ubi kah??Ohh...tidak,tidak..Bukan kerepek ubi ye kakak habang sekelian... Tapi kerepek buah sukun..
Pada sapa yang tawu rupa buah sukun pasti ada yang tawu buah ini boleh dimakan dengan cara buat kuih.Tapi, aku suka buat ala2 kerepek or keropok.Sodap baq hang... 
Ok, aku akan share cara nak buatnya.Caranya senang.Pejam mata dah boleh buat..Mungkin ada yang da tawu cara nak wat, tapi aku still nak bagitahu jugak,huhu...Aku akan story terus dalam cara nak buatnya, bahan2nya korang terus detect kat dalam cara2 tu ehh...:p
Cara2nya:  1) Kupas buah sukun.Buang kulit tebalnya tu. 2) Then, belah buah itu.Belah ikut bentuk sederhana kecil or besar.Ikutla cara sendiri untuk memudahkan untuk potong nipis buahnya. 3) Sebelum nak potong nipis, cucila dahulu buah itu bersih2 untuk buangkan getahnya.Jangan risau, getahnya tak macam getah buah nangka.Basuh dengan air jaa. 4) Dah bersih dicuci, bolehla potong nipis2 buah itu.Dah…