Langkau ke kandungan utama

Wechat Challenge : #70 Questions

Hai semua...
Entry hari ni aku nak jawab soalan2 untuk Wechat- Moment Challenge..Dimana aku amek soalan yang aku dapat dari moment wechat friend aku, so aku jadikan ia sebagai entry blog..Pandai tak aku?hehehe...
So, apalagi?Jom taip!!!

1. Apa Status kau sekarang?
 - Adakah maksudnya adalah status relationship??So, status aku adalah [TIADA] coz aku tak tahu aku ni single ke couple,huhu..Boleh lak camtu kan..

2. tarikh lahir?
- Asanya suma tawu kot birthday aku bila..Yang tak tahu tu, aku bagitahu la jugak..Senang nanti korang stand by hadiah kat aku, hoho..Tarikhnya adalah: 23 JANUARI 92.

3. nama samaran?
-Nama aku pendek saja,so panggil Naz or Naziah ok...

4. bila kau marah kau buat apa?
- Selalunya aku mengamuk gak la bila suhu api kemarahan aku tengah berapi..Then, aku cepat2 masuk bilik air dan mandi.

5. bila kau happy kau buat apa?
- Aku gelakla puas2, hahaha...

6. bila kau sedih kau buat apa?
- Aku masuk bilik, baring, then dengar lagu sedih pastu nangis sorang2,iskk3..

7. kenapa kau buruk sangat?
- Ada aku kesah?Ciptaan Allah sebegitu cantik dah, tak payah nak kutuk ok!!!

8. kenapa kau lawa sangat?
- Tapi cakap aku buruk, skang cakap lawa pulak, hishh..Tapi, Alhamdulillah..Terima kasih puji.Aku biasa2 saja.

9. kenapa kau comel sangat?
- Saya comel since kecik lagi..Ok terima kasih.

10. favourite makanan?
- Banyak faveret food aku nihh..Tapi paling hantu sekali aku suka Nasi Goreng Pataya dengan Laksa...

11. favourite subjek?
- Time sekolah dulu, memang suka sangat subjek BM..Sebab tu aku dapat A dalam exam UPSR, PMR, SPM,huhu...

12. favourite minuman?
-Baru 12 soalan, tapi penat dah nak taip oii..Pheww..Aku memang hantu air Milo dengan Sirap Limau...Kena masuk dalam tekak, perghh..dalam beberapa saat dah habes segelas..Kalah anak gajah minum..

13. kau paling benci siapa?
- Ni mana leh bagitahu.RAHSIA Peribadi lorr..

14. kau sayang siapa?
- Sayang diri sendiri dulu, baru sayang orang lain...

15. kenapa kau jual mahal?
- Perempuan jual mahal lagi mulia dari jual murah yang nampak sangat "kemurahannya"Then, aku nak tengok sapa yang paling ikhlas..

16. kau playboy/playgirl?
- Aku suka berkawan dengan sapa saja..Tu dikira playgirl gak ke?

17. kau suka kaya ke sederhana?
- Mana2 pun boleh.Lagi kaya lagi bagus, nanti boleh tolong bayar loan aku,huahua...Almaklumlah, taraf kehidupan sekarang tinggi mengalahkan KLCC..

18. iphone atau samsung?
- Aku tak mampu nak pakai Iphong..Aku pengguna setia Samsung...Hp aku kan grand prime punya...

19. kau minat dekat siapa?
- Aku pencinta yang setia then tanggung sakit hati sendiri..Dah tak minat sapa2 dah..

20. kau minat korea tak?
-Of course!!!100%

21. kau paling minat lelaki korea mana?
-Since aku fanatik EXO skang, aku dah terjatuh cinta pada D.O, CHANYEOL, BAEKHYUN..Comel bangetttt....

22. kau paling minat perempuan korea mana?
-Yoona SNSD, Kim So Eun and Shin Min Ah...Diorang ni comel lerr..

23. favourite song?
- Cintan cintun tangkap leleh...English romantic song please!!!..

24. aircond or kipas?
-Dua2 sujuk, dua2 menyamankan..Andai aku ada rumah sendiri, aku nak pasang air cond..Waktu siang sangat panas!!!

25. orang yang paling kau sayang?
- Sayang diri sendiri laa...Tapi, hanya mamaku the first and the last yang disayangi!!

26. aku lawa ke comel?
- Aku tak nak lawa, aku nak comel saja..Boleh turunkan kecomelan pada bakal anak aku kelak,huhu...

27. aku cantik ke hot?
- Hot tu neraka!!!

28. single or taken?
-Taken kot,huhu...

29. kalau aku kata aku suka dekat kau. kau buat apa?
- Buat bodoh jee..Tak nak layan cintan cintun nihh..**plastic**

30. warna rambut?
- Original black pada asalnya..But, now aku jujur telah wat keje gila, aku kalerkan rambut dengan kaler Koper Merah...sob3..

31. bff kau?
- SUFINA the gang!!!..I love u guys...

32. first love?
- Dak Ajb laa...Ce baca dalam entry2 lama...

33. first kiss?
-No larrr...

34. ciri ciri lelaki atau perempuan yang kau nak?
- Funny
- Tinggi 
- Hormat Orang tua
- Beriman
**Aku penah story dalam entry sebelum nihh....Sila cari sendiri ye..**

35. kau tengah sedih ke sekarang?
-Yes, a bit..Sebab best friend aku, En N dah nak balik esok..Aku dapat jumpa dia sekejap je tadi..Isk3...

36. orang yang selalu buat kau sedih?
- Adalah...Mana leh cerita..

37. orang yg selalu buat kau marah?
- Orang yang cari pasal dengan aku...

38. orang yg selalu buat kau happy?
-Nobody...Sedih nau hidup aku, huhu..

39. crush?
- TIADA 

40. boyfriend?
-Ko rasa aku penah mention ke sapa bf aku??..

41. kau rindu siapa sekarang?
- Sangat3, rindukan arwah tok and arwah ayah aku...

42. siapa yang selalu buat kau menangis?
- Entahhh...Tak tahu, Lol!!

43. hobi kau?
- Reading, blogging, writing...Apalagi nak aku masukkan??..

44. wechat or whatsapp?
- Dua2 aku aktif..Pilih nak chat aku kat mana??

45. melukis or menyanyi?
- Aku tak dak bakat melukis...So, jom nyanyi dengan aku..

46. kau rindu aku tak?
- Tanya diri kau sendiri...

47. aku nie annoying ke bagi kau?
- Kenal dulu baru nilai ok...

48. I Love You or I Miss you?
-I Love You and I Miss You tidak hanya untuk Bf/gf saja...Kawan2 pun boleh walaupun between boy and girl...

49. aku ni sesuai tak jadi kekasih kau?
-Akan dipertimbangkan bila aku menjanda...

50. kau teringin nak ada honeymoon dkt mana?
-Paris or Korea...Tempat sejuk tuuu...

51. eyesmile or eyebag?
-Eyebag pun cantik jugak..

52. berapa adik beradik?
-9 beradik kandung, sorang kakak tiri..

53. kau suka orang panggil kau apa?
-Panggil nama dah laa..

54. kau nak ada anak berapa?
-Tengoklah lau aku dah kawen, baru fikir...

55. kau suka warna apa
-Warna keperempuanan laa..Aku kan pompuan..Pink and purple my faveret

56.Kau minat kartun??
- Bolehlah layan lau dah tak dak ceta best..

57. Kartun apa yang kau minat
Upin Ipin, Barbie, and apa2 yang boleh...

58.Kau suka tempat yang macm mna bila date?
- Tempat yang tenang...Contohnya, pantai.Leh tengok laut..

59.Benda paling kau suka??
- I like surprise..Watla kejutan untuk aku, haha...

60. Binatang apa paling kau suka..
- Kucing laa...Dua ekor aku bela kat rumah ni..Dua2 pencuri yang berjaya..

61.kau suka melancong??
- Semestinyaaa...

62.Apa cita2 kau..
- Tak kesahlah..Asalkan berjaya dalam hidup..

63.Tmpat Mana yang kau teringin nak pergi??
- Yang ada pantai..

64.Kau orangnya yang macam @ jenis yang mna?? Dari segi,perangai??
-Pemalas, degil,pemalu...Suma buruk2,sian tak dak yang baik, T_T

65. Paling suka buah apa??
- Buah longan a.k.a mata kucing..Sian kucing, tak leh tengok, mata dia dioperate,Lol..

67. paling suka buat apa??
- Menulis,melalak....

68. Paling suka minum apa??
- Tadi kan dah jawab...Pegi baca balik

69. Perkara paling kau benci.
- Orang yang pemainkan aku....Sampai bila2 aku takkan lupa..

70. kau jawab soalan nie dngn jujur tak?
-Terlebih jujur kott...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pewarna Rambut Shurah

Assalammuala ikum... Ha i sume…Hari ni punya entri adalah sebab aq nak cite and kongsikan satu produk yg sangat aq suka guna,huhuhu….Mungkin ada yg pernah guna dan ada yg belum pernah guna lagi produk ni kan???So,aq akan cite kat korang pasal produk ni… Produk ape???... TARAAAAAA… . Haa….produk n i la.. Pewarna rambut shurah… Perwarna rambut shurah  mempunya i tujuh warna kesemuannya….And aq prefer      utkku guna warna keempatnya, iaitu warna  Koper Merah   (seperti yg  ditunjukkan dalam gambar)…Harganya,sangat2la berpatutan dan mampu dibeli, iaitu hanya dlm RM15.90 shj (sekotak)… Kepada korang yang beragama Islam,yg nak cuba produk ni,untuk menutup uban misalnya,   jangan risau…Kerana produk ni boleh diguna pakai solat..Kerana bahan2,dalamnya boleh sampai air ketika wudhuk…. TAPI!!!!!!... Sebelum korang nak pakai,korang kena melakukan ujian alahan dan ujian serat       terlebih dahulu…Tujuan ujian alahan adalah untuk menguji,sama ada,korang sesuai men

[UPDATE] Biodata SEVENTEEN

INTRODUCTION: Seventeen merupakan boyband baru asal Korea Selatan bentukan Pledis Entertainment. Grup ini beranggotakan 13 orang dengan rata-rata usia 17 tahun. Mereka terdiri dari S.coups, Junghan, Joshua, Jun, Hoshi, Wonwoo, Woozi, DK, Mingyu, The8, Seungkwan, Vernon, Dino. Seventeen juga di bahagi dalam 3 unit iaitu Vocal Team, Hip Hop Team dan Performance Team. Anggota Seventeen sendiri terpilih setelah melalui rangkaian ujibakat pada program acara mereka sendiri yaitu 'SEVENTEEN TV'. Program tersebut sebagai saranan pelatihan para calon itu untuk belajar bagaimana cara menghibur penonton. Sebelum debut, adik dari After School, NU'EST & Hello Venus ini juga telah tampil dalam program "SEVENTEEN Project - Debut Big Plan" yang ditayang MBC Music, yang menunjukkan persiapan debut mereka. Seventeen memulakan debutnya pada tanggal 29 Mei 2015 dengan lagu “Adore U” yang juga merupakan bahagian dari album mini pertamanya ’17 Car

Resepi : Kerepek Buah Sukun

Hai...  Untuk entry hari ni aku nak share cara nak wat kerepek..Kerepek Ubi kah??Ohh...tidak,tidak..Bukan kerepek ubi ye kakak habang sekelian... Tapi kerepek buah sukun.. Pada sapa yang tawu rupa buah sukun pasti ada yang tawu buah ini boleh dimakan dengan cara buat kuih.Tapi, aku suka buat ala2 kerepek or keropok.Sodap baq hang...  Ok, aku akan share cara nak buatnya.Caranya senang.Pejam mata dah boleh buat..Mungkin ada yang da tawu cara nak wat, tapi aku still nak bagitahu jugak,huhu...Aku akan story terus dalam cara nak buatnya, bahan2nya korang terus detect kat dalam cara2 tu ehh...:p Cara2nya:  1) Kupas buah sukun.Buang kulit tebalnya tu. 2) Then, belah buah itu.Belah ikut bentuk sederhana kecil or besar.Ikutla cara sendiri untuk memudahkan untuk potong nipis buahnya. 3) Sebelum nak potong nipis, cucila dahulu buah itu bersih2 untuk buangkan getahnya.Jangan risau, getahnya tak macam getah buah nangka.Basuh dengan air jaa. 4) Dah bersih dicuci, bolehla po