Langkau ke kandungan utama

Wechat Challenge : #45 Questions

Hai...
Sekali lagi wechat moment challenge..Tapi kali ni 45 soalan lagi.Soalan mungkin berulang lagi tapi cara and bentuk jawab berbeza sikit,huhu... 
Jom jawab lagi..
Saya suka, saya suka... =)

1. nama samaran ?
# Can called me Naz

2. Tarikh lahir ?
#23 Jan 199? (P/s: Sila teka sendiri ) :p

3. Kawan baik perempuan ?
#Zaman skolah mnengah: Nur Hasikin
#Zaman Poli: Sufina the gang (Safiqa, Ummu,Famieza, Ika, Ain)

4. Kawan baik lelaki ?
#Emmm...aku nak letak nama En N and Dak S.F (p/s: Nak tahu ce cari dalam entry lama)

5. Orang yang selalu buat kau happy ?
#Tak surela la sapa?Macam tak dak jaa, hurmm.. T_T

6. Orang yang kau benci ?
#Maybe...Ada laa.Tak yah tahu kot..

7. Sesuatu yang boleh membuatkan kau hilang mood?
#Tengah sedih laa...Nak nanges, huwaa..Bak mai tisu :'(

8. Kau sayang kakak dan abang kau ?
#Tak rapat dengan dorang.Susah aku nak sayang.Habes jawab jujur ni... =p

9. Kau sayang aku ?
#Sayang diri sendiri dulu laa..

10. Single or taken ?
#Single but not available...Ko ghasa??

11. Kau playboy / playgirl ?
#Ayat klise seperti lelaki, berkawan sahaja...Kesian lelaki dipersalahkan jugak..

12. Warna rambut ?
#Black to Red Koper

13. Warna kegemaran ?
#Girly colour gitu...Pink + purple

14. Lagu kegemaran ?
#The most i listen now: Call Me Baby-EXO

15. Nombor kesukaan ?
#Tak pernah terfikir hal ni pulak..But, since aku lahir bulan Januari, so aku nak letak nombor 1.

16. Macam mana aku bagi kau ?
#Kenal dulu, baru nilai.Sekian...

17. Seseorang yang tahu semua rahsia kau ?
#Tak semua rahsia boleh bagitahu.So, aku tak suka share rahsia aku pada orang.

18. Sesorang yang kau luahkan segalanya ?
#Dulu, aku suka share pada bff aku.Now, tak dak benda nak story.Bleh tak camtu?

19. First love ?
#Zaman cinta monyet yang tak terluah di sekolah,huahua. Dia...Dak Ajb

20. Kau rindu kawan-kawan kau ?
#Always!!!!Korang...aku nak jerit niii!!Aku rindu hampa weiiiii!!!! 

21. Kau nak jadi budak sekolah rendah ke budak sekolah menengah ?
#Sekolah rendah.Aku rindu nak jadi budak2 yang masih suci otaknya,haha...Asalkan tak perlu fikir berjuta masalah.. :D

22. Orang yang kau rindu ?
#Insan yang berada di selatan: En N

23. Hobi ?
#Macam2 aku suka buat..Tapi, nowadays aku suka membaking.Asa best lakkkk,huhu...

24. Orang terakhir kau mesej ?
#En N kot.

25. Kali terakhir kau menangis?
#A few a weeks ago.Sebabnya, ada laa...

26. Sepupu yang paling kau benci ?
#Nobody i hate.Semuanya i sayang..

27. Kau minat korea ?
#Tersangat-sangat,hahaha...

28. Siapa yang paling pandai memikat hati kau ?
#Aduiii, awat susah sangat soalan nihh..Aku banyak sayangkan orang, so aku tak tahu nak teka sapa,haha...But, i think is S.F.Dia lain dari yang lain,even dia muda setahun dari aku..

29. Macam mana nak pikat hati kau ?
#Ce uolls try dulu.Baru aku nilaikan.Boleh??

30. Artis korea lelaki yang kau rasa handsome ?
#Chanyeol EXO oppa!!I love U oppa..Oopss, terover pulekkk.. :p

31. Artis korea perempuan yang kau rasa cantik ?
#Kim So Eun and Shin Min Ah. Natural Beauty..

32. Kalau aku cakap aku suka kau, apa reaksi kau ?
#Speechless -_-

33. Orang yang paling pandai buat kau takut ?
#Takde kottt..

34. Penyanyi lelaki yang kau suka ?
#Yang mana lagunya best, aku layan jee..Tak da the sepesel one

35. Penyanyi perempuan yang kau suka ?
#Aku nak letak Dato' Siti dengan Rossa

36. Orang yang paling rajin masak kat kau ?
# Sapa lagi if not my omma

37. Orang yang paling banyak kau mesej hari ni ?
#Nobody

38. Ciri-ciri lelaki / perempuan yang kau nak ?
#Malas nak letak laa..Carila dalam entry sebelum2 ni

39. Buah or kek ?
#I love Cake...Nyum3..

40. Tempat yang kau suka pergi bila sedih ?
#Tiada. Aku duk dalam bilik berkurung jee, sob3...

41. Negeri mana yang kau nak untuk sambung belajar ?
#Dulu teringin nak study kat Australia or London

42. Milo or teh ?
#Milo, i don't like Tea

43. Melukis or menyanyi ?
#Jom karok!!Tak dak bakat nak lukis

44. Kau sayang sepupu kau ?
#Of Course

45. kau dilamun cinta ka skrg?
#Yes...I'm fallin in love dengan EXO,hehe...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pewarna Rambut Shurah

Assalammuala ikum... Ha i sume…Hari ni punya entri adalah sebab aq nak cite and kongsikan satu produk yg sangat aq suka guna,huhuhu….Mungkin ada yg pernah guna dan ada yg belum pernah guna lagi produk ni kan???So,aq akan cite kat korang pasal produk ni… Produk ape???... TARAAAAAA… . Haa….produk n i la.. Pewarna rambut shurah… Perwarna rambut shurah  mempunya i tujuh warna kesemuannya….And aq prefer      utkku guna warna keempatnya, iaitu warna  Koper Merah   (seperti yg  ditunjukkan dalam gambar)…Harganya,sangat2la berpatutan dan mampu dibeli, iaitu hanya dlm RM15.90 shj (sekotak)… Kepada korang yang beragama Islam,yg nak cuba produk ni,untuk menutup uban misalnya,   jangan risau…Kerana produk ni boleh diguna pakai solat..Kerana bahan2,dalamnya boleh sampai air ketika wudhuk…. TAPI!!!!!!... Sebelum korang nak pakai,korang kena melakukan ujian alahan dan ujian serat       terlebih dahulu…Tujuan ujian alahan adalah untuk menguji,sama ada,korang sesuai men

[UPDATE] Biodata SEVENTEEN

INTRODUCTION: Seventeen merupakan boyband baru asal Korea Selatan bentukan Pledis Entertainment. Grup ini beranggotakan 13 orang dengan rata-rata usia 17 tahun. Mereka terdiri dari S.coups, Junghan, Joshua, Jun, Hoshi, Wonwoo, Woozi, DK, Mingyu, The8, Seungkwan, Vernon, Dino. Seventeen juga di bahagi dalam 3 unit iaitu Vocal Team, Hip Hop Team dan Performance Team. Anggota Seventeen sendiri terpilih setelah melalui rangkaian ujibakat pada program acara mereka sendiri yaitu 'SEVENTEEN TV'. Program tersebut sebagai saranan pelatihan para calon itu untuk belajar bagaimana cara menghibur penonton. Sebelum debut, adik dari After School, NU'EST & Hello Venus ini juga telah tampil dalam program "SEVENTEEN Project - Debut Big Plan" yang ditayang MBC Music, yang menunjukkan persiapan debut mereka. Seventeen memulakan debutnya pada tanggal 29 Mei 2015 dengan lagu “Adore U” yang juga merupakan bahagian dari album mini pertamanya ’17 Car

Resepi : Kerepek Buah Sukun

Hai...  Untuk entry hari ni aku nak share cara nak wat kerepek..Kerepek Ubi kah??Ohh...tidak,tidak..Bukan kerepek ubi ye kakak habang sekelian... Tapi kerepek buah sukun.. Pada sapa yang tawu rupa buah sukun pasti ada yang tawu buah ini boleh dimakan dengan cara buat kuih.Tapi, aku suka buat ala2 kerepek or keropok.Sodap baq hang...  Ok, aku akan share cara nak buatnya.Caranya senang.Pejam mata dah boleh buat..Mungkin ada yang da tawu cara nak wat, tapi aku still nak bagitahu jugak,huhu...Aku akan story terus dalam cara nak buatnya, bahan2nya korang terus detect kat dalam cara2 tu ehh...:p Cara2nya:  1) Kupas buah sukun.Buang kulit tebalnya tu. 2) Then, belah buah itu.Belah ikut bentuk sederhana kecil or besar.Ikutla cara sendiri untuk memudahkan untuk potong nipis buahnya. 3) Sebelum nak potong nipis, cucila dahulu buah itu bersih2 untuk buangkan getahnya.Jangan risau, getahnya tak macam getah buah nangka.Basuh dengan air jaa. 4) Dah bersih dicuci, bolehla po